Geen internettoegang op WHS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb trouwens deze router en deze switch.

Vooral de routeris belachelijk uitgebreid in te stellen, dus . . . .
Switch 24 * 10/100 en 2 * 1000

Peter

Ben even slim, en gebruik niet de Gigabit aansluitingen (poort 25 en 26) van de switch. Het is namelijk zo dat je daar geen link op krijgt als je er geen Gigabit netwerkkaart aan hangt. Sluit ook alleen de LANnic aan op de switch, niet (ook) de WANnic.

Probeer ook het volgende: Ipv. de netwerkkabel die vanaf de router komt in de switch te prikken prik die eens rechtstreeks in de LANnic van de server, en kijk of je dan wél kunt pingen naar de router. Werkt dat wel (dat zou eigenlijk wel moeten), dan is er iets mis in (de commnicatie met) de switch vanaf de server.
Werkt dat niet, kijk dan eens na of je wel een patch-kabel gebruikt ipv. een cross-kabel tussen router en 'boven'.

In dit testproces kun je ook meenemen het pingen van de server vanaf een werkstation.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
- Geen Gigabitaansluiting gebruikt op switch.
- Geen WANnic aangesloten, alleen de LANnic
- Patchkabel tussen router en switch

Pingen van WHS naar router(192.168.1.1) gaat WEL in tegendeel wat ik daarstraks en nu nog een keer geprobeerd heb via een ping-functie in het menu van de router naar de WHS. Die krijgt geen responce van de server. Zodoende nietandersom geprobeerd.
Communicatie switch WHS dus OK neem ik aan ??? :rolleyes:

Nb: Verbinding tussen router en switch is dus NIET gewijzigd naar router-LANnic !

Peter.

Oh ja.

Pingen vanaf een wlan-client: "Host is niet bereikbaar"
Pingen vanaf LAN-client gaat WEL

Dus pingen vanaf wlan-omgeving of de router zélf naar de LAN-omgeving is niet mogelijk.

Peter

Pingen van WHS naar router(192.168.1.1) gaat WEL in tegendeel wat ik daarstraks en nu nog een keer geprobeerd heb via een ping-functie in het menu van de router naar de WHS. Die krijgt geen responce van de server. Zodoende nietandersom geprobeerd.
Communicatie switch WHS dus OK neem ik aan ???
Ik heb van je begrepen dat de router 192.168.1.100 heeft. Als je vanaf de WHS gepingd hebt naar 192.168.1.1 heb je dus alleen geverifieerd dat er link is naar de switch.

Oh ja.

Pingen vanaf een wlan-client: "Host is niet bereikbaar"
Pingen vanaf LAN-client gaat WEL

Dus pingen vanaf wlan-omgeving of de router zélf naar de LAN-omgeving is niet mogelijk.

Peter

Ik weet niet helemaal wat je hier bedoelt, maar als je bedoelt dat als je een pc/laptop bedraad aansluit aan de switch je dan de WHS kunt pingen?
En als je een pc/laptop bedraad aansluit aan de router, dan werkt pingen naar de WHS dan ook?
Dit ook testen naar de Wlan router.

Alvast een opmerking: Als je bedoelde dat Wlan clients niet naar de router kunnen pingen en ook niet naar de WHS, kijk dan in de Wlan router na of misschien AP Isolation aanstaat. Is dat het geval, zet het dan af.

Tijs.

Sorrie; Ik had zowiezo een verkeerd antwoord gegeven en kon niet op tijd antwoorden door het wegvallen van ziggo-signaal tijdens noodweer.

Ik had n.l. gedacht de router te pingen maar had per ongeluk de server te pakken.

Pingen gaat WEL:
lan-lan (pc naar server)
wlan-wlan (laptop naar laptop)
wlan-router

Pingen gaat NIET
router-lan
lan-router (had ik dus verkeerd aangegeven)
wlan-lan

Dus de route is de dikke streep tussen de 2 omgevingen (wlan + lan)

Peter

Ok, laat de switch er even tussenuit, en kijk wat er gebeurt als je de kabel die vanaf de Wlan router naar boven loopt rechtstreeks in LANnic van de server stopt.
Kijk dan of de server kan internetten/pingen naar de router. Werkt dit, dan ook testen of Internet werkt, en of de Wlan clients kunnen pingen naar de server.
Werkt dit niet, schakel dan tijdelijk de firewall uit op de Wlan router, en probeer het opnieuw.

Tijs.

Dikke tegenslag gehad vandaag. Mijn (pas nieuwe) router is n.l. naar "de eeuwige jachtvelden" zullen we maar zeggen. Ook terugzetten bedrijfsinstellingen geen lan of wlan signaal meer. Kapot dus.

Vanwege de hele andere tijdelijke setting nu zodat ik toch effe kan internetten schuiven we het probleem maar even op. Vrijdag a.s. zou de router pas binnen komen.

Sjapo voor je kennis en vooral je behulpzaamheid in deze en dank je wel.

Zodra ik de nieuwe heb laat ik wat weten, want misschien was deze al wel defect. Nogmaal bedankt voor je hulp en hopelijk tot weer"ziens".

Groet,
Peter.

Heb een nieuwe router en een verser WHS-installatie en alles is meteen in kannen en kruiken. :thumb:

Ik heb alleen 1 raar fenomeen:
Ik heb op alle 4 de laptops wlan-verbinding. Op het moment dat ik mijn Inlog-account voor de router (admin/admin) wijzig valt er bij 1 van de laptops de verbinding blijvend weg. Hij ziet ook mijn netwerk na talloze keren verversen niet meer. Verander ik dan weer naar admin/admin . . . . hup daar is ie weer ?? :eek:

Vorige router was dus waarschijnlijk niet defect aangezien ik toen ook met deze bewuste laptop heb proberen in te loggen. :o

Groet.

Peter, fijn dat de nieuwe netwerk (hardware-)indeling werkt. :)

Dat verhaal over dat 1 van de apparaten uitvalt als je de standaard gebruikersnaam/wachtwoord combi van je router wijzigt zou ik ergens anders stellen (dus niet in de W2003 sectie), want dat heeft niets met W2003 te maken.
We hadden misschien hier wel eventjes aandacht aan kunnen besteden als ik maar het flauwste idee had gehad waar de oorzaak van dat draadloos netwerkgedrag zou kunnen liggen.

Dus graag je vraag over WHS afsluiten, en een nieuwe vraag openen in de juiste (andere) sectie van het forum voor dit rare draadloze gedrag, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan