geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

aceraspirefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
sinds gister heb ik een nieuwe hp laptop alleen wij hebben wifi alleen dan moet ik het mac en dns enzo in de router zetten alleen ik krijg alleen maar geen internettoegan hoe kan ik dit verhelpen?

alvast bedankt,

driver updaten van de laptop en mss nieuwe firmware installeren op de router

heb je niet een mac filter op je router dan? dan moet je wel je nieuwe laptop toestaan.

Die heb ik al op yes gezet alleen soms geeft mijn laptop wel internetverbinding aan maar dan doet hij het niet

bij wireless heb ik allowed op yes gezet en daar moest ik ook een mac adres invoeren dat heb ik ook gedaan. ook heb ik dat bij DHCP gedaan en daar moest nog een ip adres bij. ook zegt de laptop met probleemoplossing iets met een verborgen netwerk.

als het verborgen is, dan moet je even in je router instellingen zoeken naar een optie broadcast network name.

dat kan ik nergens vinden in de router alleen andere computers en laptops doen het er wel op? en trouwens bij DHCP staat wel used bij

in de router of op de computer? je laat je router wel zelf een ip toewijzen toch? zie je het netwerk wel in windows als je wilt verbinden?

Het netwerk zie je wel gewoon in windows staan. En de computer geeft mij zelf een ip adres en die gebruik ik ook tenminste die krijg ik als ik ipconfig/all doe en volgens mij klopt die ook want elke pc heeft weer 1 cijfer hoger als ip. In de router kon ik dat niet vinden of staat dat op de pc

Laatst bewerkt:
probeer eens mac filtering uit te zetten en dan verbinding te maken. en kijk eens bij je ip/tcp protokol of daar alles op automatisch staat

en je hebt geen internet, heb je wel lokaal toegang? al ipconfig /renew geprobeert?

Krijg ik precies hetzelfde ip. Hij is wel verbonden en hij geeft alleen weer geen internetverbinding dus ik denk dat ik dan alleen lokaal heb

kan je de andere pc's en je router pingen? misschien helpt ipconfig /flushdns nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan