geen internetverbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirella86

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo,

Ik heb sinds vandaag geen opeens geen internet verbinding meer op m'n laptop. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik zal eerst m'n verhaal even doen.

M'n kleine neefje was op internet spelletjes aan het spelen en na ergens op te hebben gedrukt is de hele internetverbinding in het huis uitgegaan. Ik heb toen alles uitgezet en toen alles opnieuw aangesloten. Dacht dat ik het hiermee kon verhelpen. Maar nee dus.

Opstelling is als volgt;

Modem --- Router
------------->Pc1
------------->dreambox1
------------->switch------->laptop
________________------->dreambox2

Ik heb Adsl, windows XP, router=Sitecom en switch= Sitecom, alles is bekabeld

Na lang gekloot heb ik de internetverbinding op pc1 en dreambox1 hersteld. Echter vanaf de switch doet de laptop en dreambox2 het niet meer. Ik ben erachter dat zowel het Ip adres van m'n laptop als dreambox2 veranderd is. Ik ben toen eerst begonnen met de verbinding op de laptop te herstellen. Ik heb toen m'n laptop direct bekabeld aan de router. Maar dan heb ik nog steeds geen internet.

Ip adressen van de router, Pc1 en dreambox1 begint allemaal met 192.168.0.x
Echter wanneer ik m'n laptop bekabeld op de router aansluit en instel dat de ip adres automatisch moet worden toegekend, krijg ik een heel vaag Ip adres op m'n laptop. Iets met 169.254.xxx.xx. Hiermee kan ik dus niet op internet. Ik heb toen zelf de ip-adres ingesteld op 192.168.0.3. subnetmask op 255.255.255.0 en bij standaard gateway heb ik de ip-adres van m'n router ingesteld. Hiermee geeft de laptop aan wel vebonden te zijn, maar heb alsnog geen internet. Ik kan ook via de laptop niet in de router inloggen.

Ik heb toen via pc1 in de router ingelogd en daar kan ik ook zien dat alleen pc1 verbinding heeft.

Kan iemand mij helpen om de verbinding te herstellen? Het rare is dus dat Pc1 en dreambox1 het wel gewoon doen. en vanaf de switch allemaal rare Ip adressen heb. Ik probeer nu dus eerst om verbinding met laptop te herstellen. Dreambox2 komt later wel. Heeft het misschien iets te maken met DHCP?

alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Hoi,
doe dit eens

Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)

Dus eerst het modem dan pas de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan