Geen internetverbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senze

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Beste

Ik zit met een vervelend probleem...
Gisteren kreeg ik een melding van HP Support Assistant, deze zij dat er een BIOS update moest gebeuren.
Nadat dit gebeurd was ging er van alles mis.. windows kon niet meer normaal worden gestart enz.. dit probleem is ondertussen opgelost maar ik heb nog steeds geen verbinding.

Ik heb namelijk een HP Envy 15 met windows 8, de laptop die ik nu gebruik heeft wel internet dus het ligt degelijk aan de laptop.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt

Dag Senze,
Vaak maakt het programma wat de update uitvoert wel een backup van de oude Bios. Verbeteringen worden bij de downloads, op de site van de fabrikant, beschreven. Het zou kunnen dat je er uiteindelijk helemaal geen behoefte aan hebt en de Bios kan terugzetten.

Bij dit soort operaties is het nodig om in de Setup de standaard waarden te selecteren. Vandaar zullen de instellingen alle afzonderlijk bij langs gelopen moeten worden.

Best mogelijk dat de chipset drivers nu niet goed geïnstalleerd zijn en je op zoek moet naar het bijbehorende schijfje.

Anders wordt het interessanter om te kijken wat Windows over het probleem te melden heeft en wat het probleem nu eigenlijk is. Ik heb geen Windows 8 maar dan zou je moeten kijken naar of de driver goed geïnstalleerd is en of er een Internetverbinding gemaakt kan worden via de methode die gekozen wordt.

Als ik me niet vergis vind ik mijn netwerkkaartdriver onder Apparaatbeheer?
Als ik dan kijk bij mijn netwerkadapters vind ik de Realtek PCle GBE family controller...

Als ik in de eigenschappen van deze adapter kijk zie ik dat het apparaat "correct" werkt, ook is er geen update voor het stuurprogramma?

om even terug te komen op jouw vraag foxxxie, in de link die je hebt doorgestuurd zie ik deze driver: Realtek Local Area Network-driver (LAN)
Is het dan nodig om deze te installeren?

Laatst bewerkt:
LAN is bedraad netwerk. Je hebt een van de wireless drivers nodig voor draadloos netwerk
Ik neem tenminste aan dat je daarnaar op zoek bent.
Zelf zou ik beginnen met de chipset drivers voor de intelchipset.
Welke driver je precies nodig hebt, Atheros, Intel of ralink wireless, is helaas op afstand niet te zeggen,
Wanneer de laptop bedraad wel internet heeft én dat mogelijk is, kun je hem door de hp support automatisch laten detecteren dan worden de juiste drivers vast aangegeven.

Mvg Leo

Het probleem is opgelost, heel fel bedankt!
Heb dus even verbinding gemaakt met de kabel, daarna via HP Support een netwerk diagnose doen en opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan