Geen internetverbinding met nieuw laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie1

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Ik heb vrijdag mijn nieuwe Toshiba Satellite P300-17 R 3072 MB/200 GB ontvangen en nu krijg ik aldoor geen verbinding met mijn Wireless kastje ( zeg ik dat goed?)
We bellen de hele dag met Toshiba en zowel de betaalde nummers als de gratis nummers, noppes niente.
We hebben de oude installatie van de Wireless tevoorschijn gehaald en geinstalleerd op de laptop.
Eerst meenden we dat het Mac nummer van de oude laptop ergens moest worden ingevoerd, maar waar?

Deze pc werkt onder Windows XP en mijn nieuwe is dus een vista home premium.
Heeft iemand nog een idee, waar het aan kan liggen.
De laptop zelf is goed ingesteld, dat doet hij practisch helemaal zelf.
Ik zal zelfs het icoontje van Picasa 2, maar verbinding met internet ho maar.
Wel de router nog een keer gereset.

Hoi,

Mooi verhaal, maar 'zo helder als koffiedik' ....

Geef eerst maar eens wat meer gegevens:

- Welke internetprovider
- Welk merk en type adsl- of kabelmodem
- Welk merk en type router ..... en is die wel draadloos???

Overigens: mooie laptop uit de nieuwe serie van Toshiba ! :thumb:

Orange, ADSL Lite, Wire-less, Linksys.

Een beetje vriendelijk doen hoor tegen een oude dame.
Met vr.gr.

ik ken deze laptops niet uit m'n hoofd maar er zit vast een knopje op die de wireless in en uitschakeld. klinkt misschien dom maar misschien ben je vergeten de wireless in te schakelen.

als je draadloze internet wel werkte met je oude laptop, zou het invullen van je mac nummer niet nodig zijn. soms moet dit inderdaad (in je router), als je computer direct op het modem is aangesloten maar als je een router er tussen hebt is het niet nodig omdat het modem zowel in de oude als de nieuwe situatie het macnummer heeft van de router.

Klopt en die handelingen gaan via de Reg-edit en daar ontbreekt het mij aan kennis.
Bedankt voor je reactie.

Klopt en die handelingen gaan via de Reg-edit en daar ontbreekt het mij aan kennis.
Bedankt voor je reactie.

Hoi Sophie ... was 'k weer.

Dat laatste klopt niet hoor .... dat gaat niet via het register (en dus de register editor) van Windows ......

Men zei mij dat meestal de eenvoudigste weg, het MAC-adres van de nieuwe laptop te wijzigen in het MAC-adres van oude Linksyskaart. Ik heb dit telefonisch met iemand geprobeerd; maar dit gelukte niet.

Volgende stap is het resetten van het accesspoint. Een andere stap is niet aan te bevelen, zei men, maar hoe moet ik dat doen?

Overigens: mooie laptop uit de nieuwe serie van Toshiba !

Hij is idd prachtig en installeerde alles automatisch, want er zat geen cd rom bij.
En ik heb hem gekocht bij Bol.com. den die service is ook prima, maar zij hebben geen technische afdeling dat is het nadeel van kopen op internet, maar al met al krijgen we geen verbinding en volgens Jan, Piet en Klaas is het zo gepiept, maar ja je moet de juiste reset handelingen weten blijkbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan