Geen internetverbinding met UBEE EVW3200 en Ziggo abb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hallo,

Een goede bekende van mij vroeg mij raad bij de volgende storing:

De internetverbinding in een Ziggo abonnement welke gemaakt wordt mbv een UBEE EVW3200 modem/router valt telkens weg.
Na spanningsloos maken van de router (30 min.) werkt de verbinding weer even voor ongeveer 1 dag waarna de verbinding wederom weg valt.
De verbinding valt overigens zowel bedraad als draadloos weg.
Ik heb de pc en de laptop gescand op spyware etc. en helemaal opgeschoond maar dit heeft niet mogen baten.
Herkent iemand dit probleem en kan iemand mij de mogelijke oplossing bieden ??

Bij voorbaat bedankt voor alle adviezen / tips !!

Mvrgr. Mark

Hoi Mark,

Dit lijkt mij gewoon een defect apparaat en daarvoor zal je contact op moeten nemen met Ziggo. Dit is alleen zo wanneer je alles op de UBEE hebt aangesloten en niet veel bijzonders in de instellingen hebt gedaan, waar ik voor het gemak maar even vanuit ga.

Mochten ze een monteur langs sturen om te vervangen: je hebt kans dat ze een modemrouter van het merk cisco willen plaatsen, die is naar mijn mening veel slechter dus probeer daar niet mee akkoord te gaan.

Hoi Mark,

Dit lijkt mij gewoon een defect apparaat en daarvoor zal je contact op moeten nemen met Ziggo. Dit is alleen zo wanneer je alles op de UBEE hebt aangesloten en niet veel bijzonders in de instellingen hebt gedaan, waar ik voor het gemak maar even vanuit ga.

Mochten ze een monteur langs sturen om te vervangen: je hebt kans dat ze een modemrouter van het merk cisco willen plaatsen, die is naar mijn mening veel slechter dus probeer daar niet mee akkoord te gaan.

Hoi K1pje,

Bedankt voor je ontzettend snelle reactie !!!
Ik heb nog geen wijzigingen aangebracht in de UBEE modem/router dus de instellingen zijn nog steeds hetzelfde zoals Ziggo de modem/router destijds geïnstalleerd en zoals deze vooraf probleemloos gefunctioneerd heeft. Dan ga ik nu contact opnemen met Ziggo zodat ze een monteur langs kunnen sturen die de storing hopelijk op korte termijn zal komen verhelpen.
Zodra de storing verholpen is, zal ik de oorzaak hier vermelden.

Nogmaals bedankt !! Mvrgr. Mark

Mark, nog even 1 tip: goed uitleggen dat je de modemrouter al vaak van de stroom af hebt gehad (en waarschijnlijk ook al eens gereset?) en dat dit niets heeft geholpen. Reset hoef je eigenlijk nooit te doen, van de stroom af wel eens als Ziggo bijvoorbeeld werkzaamheden heeft gehad. Het is in ieder geval niet normaal dat de UBEE van jou niet stabiel zijn werk kan doen...

Tot slot: zorg ervoor dat je 100% zeker weet dat ze kostenloos langs komen, je weet maar nooit!

Mark, nog even 1 tip: goed uitleggen dat je de modemrouter al vaak van de stroom af hebt gehad (en waarschijnlijk ook al eens gereset?) en dat dit niets heeft geholpen. Reset hoef je eigenlijk nooit te doen, van de stroom af wel eens als Ziggo bijvoorbeeld werkzaamheden heeft gehad. Het is in ieder geval niet normaal dat de UBEE van jou niet stabiel zijn werk kan doen...

Tot slot: zorg ervoor dat je 100% zeker weet dat ze kostenloos langs komen, je weet maar nooit!

K1pje,

Ik heb mbv een WIFI kanalenscanner de kanalen gescand welke in de omgeving actief waren en kwam tot de conclusie dat het kanaal waarop deze router stond overbelast was. Er waren nóg 5 andere routers in de omgeving op hetzelfde kanaal ingesteld. Ik heb de router nu ingesteld op een kanaal waar nog geen gebruik van werd gemaakt en nu lijkt het probleem verholpen.

Nogmaals bedankt voor je advies !!

Mvrgr. Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan