geen internetverbinding met wanadoo

• Onderwerp starter Onderwerp starter lepi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lepi

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Een vriend van mij heeft de installatie-cd van wanadoo gebruikt en conform de handleiding geinstalleerd. Ontvangen gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld etc..., het modem maakt verbindingsgeluid, maar onmiddellijk krijg je een toon tia-die, tia-die, die aangeeft dat er geen telefoonverbinding gemaakt kan worden.
In huis wordt gebruik gemaakt van een klavertje-4 systeem, er moet een extra cijfer 0 voor het invelnummer geplaatst worden om naar buiten te bellen.
Ik krijg geen verbinding met de provider.
Wat kan er aan de hand zijn?

Klavertje vier kan niet omgaan met toon-bellen, alleen met pulse-bellen. Wijzig dit in het inbelmenu.

Kun je via de telefoon wel via toon bellen dan heb je geen klavertje vier maar waarschijnlijk een homevox.

nog geen verbinding

Zowel met keuze van toon als pulse, toch geen verbinding.
Kan het iets te maken hebben met klavertje-4 systeem; er zit een basis-station met handsfree telefoon voor de telefoonaansluiting van de pc.

Dat zou in principe niets uit mogen maken. Zeker niet als je gewoon een kiestoon op de lijn hebt. Sluit eens een telefoon aan op de lijn naar de modem en probeer dan eens de provider te bellen (inbelnummer).

Zet ipv van die 0 er even het volgende neer:

Nul komma spatie

(ik schrijf het maar even uit)

En dan pas het inbelnummer, dit geeft hem iets meer denktijd voor ie het nummer kiest. :)

oplossing voor klavertje-4 telefoon

Na de eerste 0 om naar buiten de bellen, heb ik 3 komma's geplaatst als vertraging, en de verbinding kwam tot stand.
Bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan