Geen internetverbinding met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Hallo allemaal,

Om te beginnen heb ik een probleem met het internet. Ik heb Windows XP op mijn laptop laten instaleren. Alles werkt goed maar.. ik gebruik draadloos internet via een Netgear WNR 2000 router. Ik maak met mijn laptop verbinding tot het internet maar krijg er geen website's uit.

Zouden jullie mij kunnen/willen helpen? Ik ben zelf eigenlijk een leek met computer programma's als jullie mij zouden willen helpen in "normaal simpel computer-taal" zou ik jullie erg dankbaar zijn.

mvg. Jeffrey

PS. misschien handig om te weten.. ik heb een Acer Aspire 7720Z.

krijg je wel verbinding met internet of helemaal niet?
als het draadloos is kan je dat bij je klok zien.

zo niet even rechts klikker op deze computer-> eigenschappen-> hardware->aparaat beheer ... en kijk is of er gele uitroeptekentjes staan?
Het kan zijn dat degene die je pc opnieuw heeft geinstalleerd de drivers is vergeten.

groetjes

Hallo,

Ik heb volgens dat "pc-tje" naast mn klok wel verbinding (Status: verbonden Sterkte: vol) maar als ik dan naar www.google.nl ga bijv. dan zegt mn laptop dat ik geen internet heb.

Als ik kijk bij mijn app. beheer dan zie ik bij overige app. 4 vraagtekens. (3x Base system-app. en Modemapp. op de bus voor High Definition Audio) en bij Netwerkadapters staan geen uitroeptekens of vraagtekens.

misschien handig om te weten.. er staat SP1 & SP2 op.

groeten Jeffrey

dan heb ik geen idee meer..

maar die aparaten die geel staan moeten ook geinstaleerd worden ;) dat is die man vergeten denk ik

Zie je in Configuratiescherm>Netwerkverbindingen je draadloze netwerk? Zo niet dan de wizzard gebruiken (of een cd van de provider) en inloggen met de sleutel.
Andere standaard oplossingen:

Modem en router 5 minuten stroom er af

Router resetten via gaatje achterop.

Start->uitvoeren->cmd->enter.
Type "ipconfig /release" (uiteraard zonder aanhalingstekens!
Vervolgens hetzelfde, alleen inplaats van /release : "renew"

Zie ook http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58719 en dan met name post #32
Kijk ook eens bij http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41086

Heb je de TC/IP instellingen gezet op Autom netwerk adres verkrijgen?

Uit andere forumberichten:
- Kanaal van 6 naar 11 gezet en daarna ging de verbinding prima.
- het WPA-wachtwoord, was even vergeten dat ik er een hoofdletter in moest

Laatst bewerkt:
Hallo,

ten eerste bedankt dat je me wilt helpen..
maar al doe ik start->uitvoeren->cmd->ipconfig /release dan zegt hij "er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten."

(ik heb ook op de "vaste PC met internet-kabel & m'n laptop het volgende gedaan; start->cmd->ipconfig /all ik zie op de vaste PC dat de DHCP is ingeschakeld.. maar op m'n laptop is deze uitgeschakeld moet deze ook ingeschakeld worden? zoja, hoe?)

groeten

Laatst bewerkt:
Daar betreft het Vista. Bij XP doe je Start Instellingen Netwerkverbindingen oftewel Start Instellingen Configuratiescherm Netwerkverbindingen.
Zie je daar je Draadloze netwerkverbinding?Zo niet dan moet je die tot stand brengen met behulp van de netwerksleutel van je provider.
Zo ja, dan moet je TC/IPinstellingen en DNS op automatisch staan, puzzel maar verder met de gegevens hierboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan