Geen internetverbinding met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Hallo allemaal,

Om te beginnen heb ik een probleem met het internet. Ik heb Windows XP op mijn laptop laten instaleren. Alles werkt goed maar.. ik gebruik draadloos internet via een Netgear WNR 2000 router. Ik maak met mijn laptop verbinding tot het internet maar krijg er geen website's uit.

Zouden jullie mij kunnen/willen helpen? Ik ben zelf eigenlijk een leek met computer programma's als jullie mij zouden willen helpen in "normaal simpel computer-taal" zou ik jullie erg dankbaar zijn.

mvg. Jeffrey

PS. misschien handig om te weten.. ik heb een Acer Aspire 7720Z.

krijg je wel verbinding met internet of helemaal niet?
als het draadloos is kan je dat bij je klok zien.

zo niet even rechts klikker op deze computer-> eigenschappen-> hardware->aparaat beheer ... en kijk is of er gele uitroeptekentjes staan?
Het kan zijn dat degene die je pc opnieuw heeft geinstalleerd de drivers is vergeten.

groetjes

Hallo,

Ik heb volgens dat "pc-tje" naast mn klok wel verbinding (Status: verbonden Sterkte: vol) maar als ik dan naar www.google.nl ga bijv. dan zegt mn laptop dat ik geen internet heb.

Als ik kijk bij mijn app. beheer dan zie ik bij overige app. 4 vraagtekens. (3x Base system-app. en Modemapp. op de bus voor High Definition Audio) en bij Netwerkadapters staan geen uitroeptekens of vraagtekens.

misschien handig om te weten.. er staat SP1 & SP2 op.

groeten Jeffrey

dan heb ik geen idee meer..

maar die aparaten die geel staan moeten ook geinstaleerd worden ;) dat is die man vergeten denk ik

Zie je in Configuratiescherm>Netwerkverbindingen je draadloze netwerk? Zo niet dan de wizzard gebruiken (of een cd van de provider) en inloggen met de sleutel.
Andere standaard oplossingen:

Modem en router 5 minuten stroom er af

Router resetten via gaatje achterop.

Start->uitvoeren->cmd->enter.