geen internetverbinding modem of software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Beste mensen,

Jullie advies graag. Ik heb voor mijn broer een laptopje gekocht P2 266 mhz omnibook 2100 met W98 se erop

Hij wil graag internetten en dus heb ik een pcmci kaartmodem gekocht van het type xircom cem2

ik heb hem in het slot gestoken en na wederom opstarten wordt hij braaf herkend (lijkt het) en weggezet in de taakbalk. (Na Win 98 schijf opnieuw te hebben geplaatst/hij vroeg erom)
Het lukt mij echter toch niet om verbinding te krijgen en ook geen kiessignaal te krijgen. Hij staat op com 2 poort en volgens mij is dit de enige juiste. Ook alle stekkers zitten goed in de apparatenToch lijkt het systeem het modem niet te herkennen Dit geeft hij ook aan bij modems.
Wat kan het probleem zijn?. Kan het bijvoorbeeld zijn dat dit modem (nieuw uit de verpakking) toch niet draait onder Win 98 se of licht het aan andere softwarematige instellingen en ben ik onder hardware niet bij het juiste adres?

Wie helpt? (ik weet het niet meer n.l.)

Alvast thnx

Ger

ik denk dat je ook drivers van xircom moet installeren

Ik weet niet hoe het bij laptopjes is, maar bij een gewone interne modem (desktop) moet hij op com1 of com3.

Geeft hij een uitroepteken bij het modem in apparaatbeheer?

[edit] Blijkt dus dat dit bij laptops anders is:)

Laatst bewerkt:
bij een laptop heb je meestal ALLEEN EEN COM Poort,
en die moet vrij blijven voor rand-app.

zelfde com poort

ik heb even een check gedaan bij de buren, dezelfde com poort wordt daar gebruikt, wellicht dan toch de drivers up-daten?

alvast dank maar ik heb de oorzaak nog niet

ik kijk even morgen, het toeval wil dat de buren ook een
omnibook hebben, daar geeft com 2 ook geen enkel probleem. Ik zal in ieder geval morgen ook even naar de nieuwste drivers kijken bij xircom
alvast bedankt tot zover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan