Beste forumleden,
Ik heb een modem/router merk Eminent EM4563.
Ik heb een harddisk (NAS) aangeschaft van het merk WD My Book Live. Zodra ik deze aansluit op de modem/router valt de internetverbinding weg.
Ik kan de harddisk (NAS) via LAN aansluiten op de labtop. In dat geval wordt de harddisk wel gedetecteerd. Als ik in het menu dan de firmware wil updaten, dan geeft deze aan "geen internettoegang". Mijn labtop, tv, tablet, telefoon maken ook gebruik van de wifi-verbinding.
Als ik op de labtop kies voor problemen oplossen dan krijg ik de volgende melding:
- De standaardgateway is niet beschikbaar
- Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt
Zodra ik de WD Live afkoppel van de modem/router, werkt alles weer.
De labtop en computer hebben ieder een eigen ip-adres.
De labtop, computer en WD Live zijn ieder ingesteld op automatisch een IP-adres laten toewijzen.
Ik heb geprobeerd IP-adressen toe te voegen op de modem/router (virtual server).
Ik heb alles geprobeerd wat ik kan verzinnen. Hulp is welkom.
Ik heb een modem/router merk Eminent EM4563.
Ik heb een harddisk (NAS) aangeschaft van het merk WD My Book Live. Zodra ik deze aansluit op de modem/router valt de internetverbinding weg.
Ik kan de harddisk (NAS) via LAN aansluiten op de labtop. In dat geval wordt de harddisk wel gedetecteerd. Als ik in het menu dan de firmware wil updaten, dan geeft deze aan "geen internettoegang". Mijn labtop, tv, tablet, telefoon maken ook gebruik van de wifi-verbinding.
Als ik op de labtop kies voor problemen oplossen dan krijg ik de volgende melding:
- De standaardgateway is niet beschikbaar
- Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt
Zodra ik de WD Live afkoppel van de modem/router, werkt alles weer.
De labtop en computer hebben ieder een eigen ip-adres.
De labtop, computer en WD Live zijn ieder ingesteld op automatisch een IP-adres laten toewijzen.
Ik heb geprobeerd IP-adressen toe te voegen op de modem/router (virtual server).
Ik heb alles geprobeerd wat ik kan verzinnen. Hulp is welkom.