Beste Helpmij-ers,
Sinds het plaatsen van een switch is er op de pc's geen verbinding meer met internet. Pingen naar de router geeft gemiddeld 2 van de 4 keer time-out.
Als ik de switch er tussenuit haal en utp-kabel vanaf router rechtstreeks in een van de pc's steek heb ik geen problemen.
Pc1 pc2 en nas zien elkaar wel prima, wat de indruk wekt dat het niet aan de switch zelf ligt.
Ook verschillende poorten geprobeert in zowel switch als router, helaas zonder verbetering.
Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
Mijn situatie is als volgt;
internet (ziggo) -> modem -> router -> switch -> pc1 (vista), pc 2 (xp), nas
Router = Sweex Wireless Boadband Router 54 Mbps (LC000070, oud beestje maar heeft altijd prima gewerkt)
Switch = 3COM DESKTOP SWITCH 8-PORT 10/100 MBIT/S (nieuw)
- De nas heb ik om te testen ook uit gezet.
- Router deelt ip adressen uit via DHCP
Sinds het plaatsen van een switch is er op de pc's geen verbinding meer met internet. Pingen naar de router geeft gemiddeld 2 van de 4 keer time-out.
Als ik de switch er tussenuit haal en utp-kabel vanaf router rechtstreeks in een van de pc's steek heb ik geen problemen.
Pc1 pc2 en nas zien elkaar wel prima, wat de indruk wekt dat het niet aan de switch zelf ligt.
Ook verschillende poorten geprobeert in zowel switch als router, helaas zonder verbetering.
Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
Mijn situatie is als volgt;
internet (ziggo) -> modem -> router -> switch -> pc1 (vista), pc 2 (xp), nas
Router = Sweex Wireless Boadband Router 54 Mbps (LC000070, oud beestje maar heeft altijd prima gewerkt)
Switch = 3COM DESKTOP SWITCH 8-PORT 10/100 MBIT/S (nieuw)
- De nas heb ik om te testen ook uit gezet.
- Router deelt ip adressen uit via DHCP
Laatst bewerkt: