geen internetverbinding na uitschakelen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Telkens als wij de pc aanzetten krijgen wij geen verbinding met het internet. De enige oplossing is de hoofdschakelaar van de stekkerdoos uitzetten waar de router, modem en pc aanhangen. Na enkele minuten de stroom er weer op en de pc aanzetten. Dan is er weer verbinding die goed blijft totdat de pc weer uit geweest is.
Ik heb al alle kabels nagelopen maar kan niets vreemds ontdekken.
Ons netwerk is als volgt samengesteld. Wij hebben een desktop die via een motorola modem via kabel aan het internet hangt en een laptop die via de Linksys WRT 54G router het internet opgaat.
Dit probleem heeft zich niet vanaf het begin voorgedaan maar pas sinds enkele weken.
De desktop heb ik zelfs teruggezet in de koopstand maar zonder resultaat.
Weet iemand waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen?

vanaf de motorola ga je meteen naar draadloos toe ??

De motorola is met een standaard netwerk kabel verbonden met de router. De router is verbonden met de desktop pc.

En staat in de router DHC aan.
wek merk en type router gebruik jij.

Router zie bovenstaand bericht (Linksys WRT 54G ) en wat is DHC?

Hoi,

Aangezien de vraag nog niet was afgesloten en ik sinds gisteren precies hetzelfde heb (zelfs de configuratie is bijna indentiek) vroeg ik mij af of iemand hier al op had geantwoord al dan niet via email.

sinds gisteren moet ik dus (ook) de stekker van de router uit het stopcontact halen en vervolgens weer erin doen eer dat hij verbinding wil maken met het internet, accespoint op zich is wel gewoon bereikbaar. Via de link die Puppie opgaf heb ik geconstateerd dat mijn router precies zo is ingesteld zoals aangegeven op deze site (ik heb ook een linksysWRT54G en de netwerkkaart is een Linksys Wireless-G PCI in een Dell Precision 370) Ik wacht in spanning af op eventuele antwoorden.

Groetjes,

BellaBella

Hoi Bella,bella.
Ik heb op de site van linksys een firmware update gedownload. Het schijnt vele mensen van het probleem verlost te hebben. Dat leek bij mij ook even zo maar na 2 dagen moest de stroom eral weer af om het te laten werken. Maar wie weet behoor jij ook tot de gelukkigen.

Hoi Bekking,

bedankt voor je reactie!

Is het bij u ook zo dat er wel gewoon een DNS, IP-adres etc etc wordt afgegeven maar dat het toch niet wil werken? De firmware heb ik (nog) even niet geupdate omdat deze voorheen geen problemen gaf. Wel heb ik middels de volgende link een aantal Andvanced Wireless Settings aangepast "http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1420" die vooralsnog lijken te werken

Misschien dat hij voor u ook werkt??

Ik hoor dr'van,

ps deze link gaat eraan vooraf (oorzaak voor deze storing) http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=721

groetjes BellaBella

Laatst bewerkt:
Hoi Bela,bella,

Ook bij mij wordt er gewoon een IP adres afgegeven maar staat er even later:"kan de server niet vinden".
Ik weet niet of het nog zo is omdat wij standaard nu 's- morgens al de stroom er even af halen alvorens de pc op te starten. Maar ik ga het uitproberen en mocht het weer zo zijn ga ik zeker de Advanced Wireless Settings via jouw link instellen. Dank daarvoor!

Groetjes

Helaas. Ik heb de Advanced Wireless Settings aangepast maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan