geen internetverbinding op desktop wel op laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Al een behoorlijke tijd viel af en toe de internetverbinding weg. We moesten dan de router en modem stroomloos maken, en dan ging het weer.
De laatste weken moest dit zo'n 6 keer per dag gebeuren. Wat opviel was dat het vaker
moest als de desktop ook aan stond.
Nu is er op de desktop geen verbinding meer en wel op de beide laptops.
De desktop is rechtstreeks verbonden met een motorola modem en de laptops via een linksys router.
Omdat ik dus vermoedde dat het aan de desktop lag heb ik deze volledig geformatteerd.
Ik hoopte dus op een schone pc geen problemen meer te hebben maar daar doet het internet het nog steeds niet. Omdat de laptops het wel doen kan het volgens mij dus niet aan de kabels, router of de modem liggen.
Maar wat gaat/staat er nu fout?
Ik kan wel pingen naar zowel de desktop als de laptop en ook naar een willekeurtig pingadres.
Een ip adres invullen in de adresbalk geeft geen resultaat.

Je kunt een laptop proberen op dezelfde kabel en poort als waar nu je vaste PC op zit. Het klinkt alsof de router, of in elk geval 1 poort, stuk is. Dat is de enige manier om uit te sluiten dat het kabeltje en de router/poort in orde zijn.

Heb inmiddels de coaxkabel naar het modem vervangen en ook een andere firewall ge
installeerd. Het gaat nu wel beter maar nog steeds valt het internet af en toe weg.

Nu kun je je PC in veilige modus opstarten (kies veilige modus met netwerkondersteuning) om te zien of het probleem wordt veroorzaakt door programmatuur op je PC.

Zelfs op een schone d.w.z. geformatteerde en opnieuw gepartioneerde schijf met alleen
Windows XP erop viel af en toe het internet weg.
Dus kan het niet door software worden veroorzaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan