geen internetverbinding op mijn laptop HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamie86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
hoi iedereen.

Ik heb een thuispc met internet van kpn (MET KABEL) en nu heb ik een laptop gekocht Sony Vaio VGN-NS21M/S en nu wil gebruiken maken van internet die ik op mijn thuispc heb alleen ik wil dat doen zonder dat ik de internetkabel erin moet pluggen want die zit in de zolder en ik wilop mijn kamer internetten. ik kan alleen internetten op een onbeveiligd netwerk en daar is de verbinding ook heel slecht en ik wil geen risico lopen dat er in min laptop wordt gehackt. MIJN VRAAG IS NU hoe kan ik draadloos internetten op mijn laptop via de internetverbinding die ik op mijn pc thuis heb. heb ik daarvoor een netwerksleutel voor nodig

en ik heb niet zoveel verstand van pc's.

alvast bedankt iedereen.

Je zult vanaf het modem een draadloze router moeten plaatsen. In je laptop plaats je dan een receiver (of die is misschien al ingebouwd), en ga je zoeken naar draadloze netwerken. Als je de installatiehandleiding volgt, kun je het helemaal zelf.

Enkele draadloze routers zijn:
Sitecom WL-541
D-Link

[edit]Je zou ook een Dongle van KPN aan kunnen schaffen, je betaald dan maandelijks kosten, maar je kunt dan ook op elke pc die je wil internetten[/edit]

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de snelle reactie,

Ik heb begrepen dat die kaart waar je het over hebt wel in mijn laptop is ingebouwd.
Echter mijn zus heeft ook een laptop en als ze bij mij is kan ze wel gewoon gebruik maken van de internet en er is dan ook geen router.

Hetzelfde geld voor mijn broer

Want ik ga niet 80 euro betalen voor zo'n router best prijzig.
Dus het moet ergens anders aan liggen.

Maar ik kijk wel verder dan op internet
maar bedankt voor je reactie

Waarom vraag je dan niet even naar de instellingen op de laptop van je broer of zus als zij het wel kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan