geen internetverbinding op nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

hennegie

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
Ik heb een nieuwe pc gekocht, een HP pavilion T3060 met windows XP erop, mooi ding, doet het prima, behalve de internetverbinding! Dit zijn de specificaties van de pc:
Merk Processor : Intel
Type processor : Pentium 4 515
Kloksnelheid processor : 2.93 GHz
Cachegeheugen : 512 Kb
Bustechnologie : 533 MHz
Intern geheugen : 512 Mb
Type geheugen : DDR SDRAM
Grafische kaart : Geïntegreerde Intel GMA900 shared memory
Geheugen grafische kaart : 224 Mb
TV-out : Nee
Formaat Harddisk : 160 Gb
Snelheid Harddisk : 7200 RPM
Type harddisk : Serial ATA150
CD-Rom of DVD speler : DVD-speler
Snelheid CD-Rom/DVD speler : 16x
CD of DVD rewriter : DVD-rewriter
Snelheid CD/DVD rewriter : Maximaal 16x
+/- DVD(RW) schrijver : +/- RW Double Layer
Diskette station : Nee
Modem : Analoog 56Kbps V92
Digitale video aansluiting : Ja (IEEE 1394/Firewire) 2x
Netwerkkaart : 10/100 Mbps
Parallelpoort : Ja
Seriële Poort : -
USB poorten : 7x USB 2.0
Soort toetsenbord : PS/2 Internet toetsenbord
Soort muis : PS/2 Scroll muis
Besturingssysteem : Windows XP Home Edition (NL)

Het lukt me niet een verbinding tot stand te brengen. Ik heb tiscali adsl via kpn met een alcatel speedtouch 330 modem, en de software is versie 2.0. Ik doe alles naar mijn idee volgens het boekje, alleen blijft het groene adsl lampje knipperen. Als ik verbinding wil maken krijg ik de foutmelding "geen kiestoon".

Op mn oude pc (waar ik nu noodgedwongen weer achter zit) doet de verbinding het dus prima.

Wat zie ik over het hoofd of doe ik fout?

henriette

• Denkt dat modem kapot is: http://www.onlinehelpdesk.be/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18879
  • Leesvoer: Dit probleem doet zich vooral voor wanneer de telefoonlijn niet is aangesloten op de modem. Het kan ook zo zijn dat de telefoonlijn die je gebruikt defect is, dit kunt u controleren door de lijn te gebruiken om mee te telefoneren. Ook is het mogelijk dat de telefoonlijn wel is aangesloten, maar in de verkeerde aansluiting (Phone) zit. Als u niet weet in welke aansluiting de lijn moet, probeer dan gewoon beide aansluitingen. Is het probleem hierna nog niet opgelost dan kan het ook zijn dat de lijn reeds wordt gebruikt. Controleer of er geen andere inbelverbindingen zijn die de telefoonlijn gebruiken, of dat iemand anders op hetzelfde moment van dezelfde lijn gebruik maakt. Het kan ook zo zijn dat je meerdere modems hebt geïnstalleerd en dat u de verkeerde gebruikt voor het inbellen. Om dit te controleren gaat u naar de gebruikersinstellingen van het Freeler inbelpictogram en controleert u of er nog een ander modem is die u kunt kiezen. Is dit het geval, kies dan de andere modem. Heeft dit alles geen effect installeer de modem dan opnieuw. Hoe u uw modem opnieuw installeert staat vermeld in de documentatie die u bij uw modem hebt gekregen. Heeft u deze documentatie niet, of komt u er niet uit, neem dan contact op met het bedrijf waar u de modem hebt aangeschaft.

Bedankt voor je reactie, maar hij doet het op mn oude pc met win98 wel zonder problemen. Lijkt me dus sterk....

mmm, ja dat klopt. Dan zou het toch ergens in de computer zitten...qua hardware (denk ik, maar durf het niet zeker te zeggen)

is je oude pc een andere windows versie?
zo ja, haal dan de xp drivers van je modem op.

denk niet dat je modem kapot is omdat hij het wel op je oude pc werkt.

kijk ook eens in apperaatbeheer om te kijken of daar een gele uitroep teken staat achter je modem

je was me net voor.
denk toch dat je dan een andere driver voor je modem nodig hebt

heb win98 op mn oude pc, en ik neem aan dat ik die driver dan moet branden en op mn nieuwe moet zetten....??

en meer tips zijn welkom aangezien ik geen zin heb om alles elke keer opnieuw aan te sluiten op mn nieuwe pc....:D

Laatst bewerkt:
je kan twee dingen doen:

1) haal je usb-modem uit je usb aansluiting en deinstaleer de software van je modem.
doe nu weer je usb-modem weer in je usb-poort.
windows zegt nu dat hij nieuwe hardware gevonden heb.
doe de cd-rom van je modem nu in de lade.
aangezien er in de lijst geen windows xp staat kies je voor windows2000 als systeem.
volg verder de aanwijzingen.

mocht je dit gedaan hebben doe dan het volgende:

download de nieuwste driver voor dit type modem.
deinstaleer je oude software van de modem.
instaleer nu de nieuwe driver vanuit de map waar je je driver neer heb gezet.
je hoeft dus de driver niet te branden op een cd.
het kan natuurlijk wel

ps, heb je al in apparaatbeheer gekeken naar eventuele foutmeldingen

kijk eens bij apparatbeheer bij de modem.
staat daar een gele uitroepteken achter?

als het groene adsl lampje knippert heb je volgens mij geen adsl signaal op je lijn staan.

gaat hij pas knipperen als je je usb stekker op je nieuwe pc aansluit?

Zodra de pc opstart en de modem ook, knippert hij al. Op mn oude pc stopt het knipperen al na een paar tellen en is er gelijk verbinding.

misschien een stomme vraag.

maar weet je zeker dat je adsl lampje knippert en niet je usb lampje.
ze zitte tenslotte dicht bij elkaar en dus makkelijk door elkaar te halen.

het adsl lampje heeft echt met je verbinding te maken en niet met je pc.

heb je nog meer usb apperaten op je nieuwe pc geinstaleerd staan?

het is echt mn adsl lampje:D , het staat erbij namelijk;) .

Op het moment heb ik nog geen andere usb apparaten erop zitten

kan je eens testen of je usb poorten werkt.
ik ben misschien eigenwijs maar het enige wat je veranderd is de usb stekker van je modem.
als je die in je nieuwe pc stopt gaat het mis.

en weet je zeker dat je je inbelverbinding onder internetopties goed heb ingesteld en daar geen foutje hebt gemaakt.

ik ben ook aan het speuren op internet voor je en kwam dit tegen op de kpn site:

5.1 KPN ADSL Probleemoplosser
De KPN ADSL Probleemoplosser is een hulpmiddel om uw problemen op te lossen bij het installeren van KPN ADSL. De KPN ADSL Probleemoplosser wordt meegeleverd op de KPN ADSL cd-rom. Als u gebruikmaakt van Windows kunt u de informatie vinden in de map 'Probleemoplosser' (Start het bestand 'Mxdiag.exe'). Macintosh-gebruikers kunnen helaas niet gebruikmaken van dit hulpmiddel.

misschien heb je daar ook wat aan

Die probleemoplosser heb ik al gedaan, kwam niets uit.

Oke mn usb poorten testen...hoe doe ik dat??

Ik hou je wel bezig he:)

en nog eens wat.
ik kan me herrinderen toen ik deze modem ook gebruikte dat als je alles via de cd-rom instaleerde hij zelf een verbinding aanmaakte.
ik kon toen niet gewoon mijn internet opstarten via internet brouwser van windows.(zeg maar het e-tje)
onder start-programma's staat er een mapje van je modem.
daar zit ook een snelkoppeling bij om op internet te komen.
misschien is dit je probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan