Geen internetverbinding vanwege ZoneAlarm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende probleem:
Sinds afgelopen vrijdagavond verbrak ineens de internetverbinding. Omdat ZoneAlarm in de weken ervoor ook al eens vervelend deed, besloot ik die te verwijderen. (via uninstall) Dit had helaas niet het gewenste resultaat. Volgens de provider heeft ZA toch nog een (of meerdere) bestandjes laten staan want de helpdeksmedew. kon mijn pc daardoor niet benaderen. Hij gaf de tip opnieuw ZA te installeren zodat deze files worden overschreven. Inmiddels bij een kennis het setup programma voor ZA op een cd gebrand, maar ik ben een beetje huiverig om het te installeren. Is het verhaal van de helpdeskmedew. logisch of heeft iemand anders nog een andere tip? (Ik heb ook even gebrowsed op deze site naar problemen met ZA van andere mensen en zag ook een verwijzing naar de site van ZA omdat bestanden te verwijderen die uninstall kennelijk laat staan)

Het zou kunnen dat je problemen hebt met je internetverbindng door ZoneAlarm. Je moet de bestanden verwijderen die ZoneALarm had laten staan en dan kun je ZoneAlarm weer opnieuw installeren. Als het goed is blijft alles dan weer goed werken.

Alvorens een nieuwe versie van ZoneAlarm te installeren (of te herinstalleren) is het noodzakelijk de vorige versie zorgvuldig te verwijderen: lees dit. Uninstall ZA Hier staat best een goede uitleg (instellingen en zo) van ZoneAlarm: klik op Systeemkennis (rechtsboven), klik op Veiligheid (links) en weer rechts, klik op ZoneAlarm installeren.

Ok, ik ga het vanmiddag thuis proberen.
Dank alvast voor het advies

Uitleg instellingen in ZA-pro, Ned.geschreven

Is er ergens een goede - in Nederlands geschreven - uitleg over ZA-pro te vinden en dan voornamelijk wat betreft de instellingen.

Zoals hierboven gepost: Hier staat best een goede uitleg (instellingen en zo) van ZoneAlarm: klik op Systeemkennis (rechtsboven), klik op Veiligheid (links) en weer rechts, klik op ZoneAlarm installeren.

Ik ben weer on-line!

Ik kan het bijna niet geloven, maar zonealarm bleek inderdaad de 'boosdoener' Met behulp van de geadviseerde link naar de pagina van ZA alle bestanden verwijderd die er nog stonden. (overigens kreeg ik eentje: vsdata95.vxd niet verwijderd omdat het bronbestand in gebruik zou zijn?) Daarna ZA opnieuw geinstalleerd et voila! weer een gelukkige gebruiker.
Heel hartelijk dank voor de hulp allemaal!

ZoneAlarm is best goed maar het verwijderen is een zorgvuldig karweitje, blij voor je dat het is gelukt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan