Geen internetverbinding via Wireless Turbo access Point en Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlentze

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hallo,

Ik heb mijn router(bedraad) vervangen door bovengenoemde route :de USR 8054
Deze kan zowel bedraad als draadloos internettoegang verkrijgen, echter mij lukt et niet.
Vanuit de vorige (bedraad) situatie, heb ik de nieuwe router conform de handleiding aangesloten , dus vanuit mijn (moeder) station een ethernetkabel naar LAN 1 op de router.
De kabel van het kabelmodem(@home) naar de WAN op de router.
De voedingskabel zit erin , dus het powerlampje brandt.

Als ik conform de handleiding in de webbrowser het IP adres invul van de router, dan doorloop ik de 4 stappen en waarbij ik de optie selecteer"obtain IP automatically (DHCP)", daarna is die volgends de instructie geinstalleerd en wordt de router herstart, dit zie ik ook op de router.
Echter daarna zou ik op internet kunnen gaan, echter helaas.
Ik heb de troubleshoot van de cd gevolgd en alles is gewoon goed ingesteld binnen de Windows netwerkomgeving.
Zelf heb ik WinXPPro.

Wie kan mij helpen?

En indien dit lukt, dan kan ik neem ik aan een andere pc ook bekabeld aansluiten én 1 laptop wireless (WIFI aanwezig) ????

Heb je ergens een knop of een checkbox die je uit hebt staan? Bij mijn router heb ik een checkbox "connect automaticly" die ik moet aanvinken. Dit staat los van een reboor van de router. Op mijn vorige Sweex had ik een andere knop, maar het kwam erop neer dat ik wel verbinding met de router had, maar nog geen internetverbinding. Check dit even.

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    8 KB · Weergaven: 35
krijgt je pc wel een ip-adres van je router?
doe eens een ipconfig /all

zo ja,
kun je de router van @home pingen?
192.168.100.1

mbt de wirelessrouter
hoe heb je dit ingesteld dat het een ip adres krijgt van @home? statisch/dynamisch?
Let wel, je @homemodem/router heeft meestal ook een ingebouwde dhcp-server. Heb je rekening gehouden met de oude situatie?
Met jouw type router heb je ook een pingtest onder de Tools. ping daarmee je @home router.
http://www.usr.com/support/8054/8054-du-ug/three.html#toolspingtest

Laatst bewerkt:
krijgt je pc wel een ip-adres van je router?
doe eens een ipconfig /all

zo ja,
kun je de router van @home pingen?
192.168.100.1

mbt de wirelessrouter
hoe heb je dit ingesteld dat het een ip adres krijgt van @home? statisch/dynamisch?
Let wel, je @homemodem/router heeft meestal ook een ingebouwde dhcp-server. Heb je rekening gehouden met de oude situatie?
Met jouw type router heb je ook een pingtest onder de Tools. ping daarmee je @home router.

Ik kan pingen...dynamisch ingesteld..
Hoe doe ik dat pingen onder de tools.ping...

Ik kan pingen...dynamisch ingesteld..
Hoe doe ik dat pingen onder de tools.ping...

kun je even zeggen wat je kunt pingen? Vanaf host naar je nieuwe router?

Voor het pingen op je nieuwe router. check die link. Is met screendumps. duidelijker kan ik het niet uitleggen

ping dan naar je
1. @home router
2. pingen naar 195.121.7.193 en dan naar de website wxs.nl ( of gewoon het internet :-) )

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik kan pingen vanuit mij USR 8054 naar de @home router,
Ook is autom.. Ip adres geselecteerd

kun je even zeggen wat je kunt pingen? Vanaf host naar je nieuwe router?

Voor het pingen op je nieuwe router. check die link. Is met screendumps. duidelijker kan ik het niet uitleggen

ping dan naar je
1. @home router
2. pingen naar 195.121.7.193 en dan naar de website wxs.nl ( of gewoon het internet :-) )

Hallo,

Ik heb de 3 stappen ondernemen:
1. Pingen vasnuit nieuwe router naar @home Modem: succesol
2. Pingen naar 195.121.7.193: Time out
3. Pingen naar wxs.nl: melding wxs.nl/pingen naar wxs.nl

pingen naar 195.121.7.193 en pingen naar wxs.nl vanaf je nieuwe router werkt niet?
Dit is even van belang, vandaar dat ik nog eens navraag. Hiermee controleer je of je nieuwe router wel het internet dus kan bereiken.
zodra dat kan, gaan we met de pc's bezig.

Kun jij ook even inloggen op 192.168.100.1 en controleren of je dhcp disabled hebt op je @homemodem?
Los daarvan, zet je homerouter even uit (van het stroom af voor een minuut of 10 ) en herstart hem. (loop dan nog eens alle acties door)

oh, je hebt toch wel de naam van je nieuwe router aangepast? cc nogniets..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan