Geen internetverbinding (via Ziggo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzler

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Hallo,

Bij kennis van mij hebben ze internet van Ziggo.
Nu is er al enige tijd geen internet meer bij hun, ik heb al van alles geprobeerd. Router opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart, eerst modem en daarna de router opnieuw opgestart, andere UTP kabel gebruikt, rechtstreeks vanuit het modem naar de computer, maar niets wil lukken.:confused:

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Graag hoor ik een snelle reactie, ze zitten al bijna een maand zonder internet en vinden dit erg vervelend, en ik ondertussen ook.

Het gaat om een E-tech wlrt03 router en een Arris modem. Het is inderdaad al een oude router maar volgens mij werkt deze nog, omdat er ook geen rechtstreekse verbinding tot stand gebracht kan worden.

Met vriendelijke groet,

Guzzler

bij een kennis van mij ook ongeveer nu al klein weekje, ziggo komt langs want ligt niet aan de klant kant

Wat gebeurd er als je rechtstreeks op het modem zit?

(modem uit, pc uit. Daarna modem aan, wachten totdat het modem online is en dan de pc aan)

dat is het nou juist modem komt niet online

Laatst bewerkt:
Maar dat hoeft niet het probleem van Guzzler te zijn en daar reageer ik op :)

Modem komt wel online, maar ik krijg geen internet verbinding.
Er is al een keer naar Ziggo gebeld (door de kennis), maar eerst bleek dat er niet betaald was.
Maar nu er betaald is, krijg ik nog steeds geen verbinding internet.

Kan het toch zijn dat het modem niet meer goed functioneert? Ik heb me ooit laten vertellen dat Ziggo dit kan meten, is dat zo?

Op welk OS systeem draait men?
XP home of PRO
VISTA basic/pro
Windows 7 basic of ultimate
NL of engels

About modem:
Ziggo is bezig "bijna" alle modems te vervangen voor een ubee EVM 3200 modem. deze geven in sommige wijken /streken/steden nog steeds storingen met internet en telefonie. er moet een firmware update erin.

Het kan ook zijn dat de coax kabel niet goed zit in een TRAS1000B of TRAS2000
Is dit er niet dan moet deze vervangen worden door een monteur.

suc6
MoFaSa

(modem uit, pc uit. Daarna modem aan, wachten totdat het modem online is en dan de pc aan)

Er is al een keer naar Ziggo gebeld (door de kennis), maar eerst bleek dat er niet betaald was.

Kan het toch zijn dat het modem niet meer goed functioneert? Ik heb me ooit laten vertellen dat Ziggo dit kan meten, is dat zo?

Kan uit je verhaal niet opmaken of je mijn voorstel al uitgevoerd hebt.

Bovenstaande is gewoon het probleem....

Als er een Ziggo account is afgesloten wegens het niet betalen, duurt het NA het opnieuw betalen tussen 7 en 10 dagen, voor de verbinding weer werkt.
Dat is Ziggo policy!

Er is sindsdien weer betaald, maar dat is inmiddels langer als 10 dagen geleden.

Er wordt gebruik gemaakt van Windows XP (ik geloof Professional) op de computer (via kabel), en ook op de laptop (draadloos).
Op het modem branden alle lampjes (behalve USB).

Dit nu al eens gedaan? Mocht het namelijk zo ook niet werken dan moet je weer met Ziggo bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan