Geen internetverbinding, wel met router...lees verder....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reinier626

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2010
Hallo,
Ik heb geen internetverbinding maar hij heeft wel verbinding met de router. Ik kan dus niet internetten. Andere computers en laptops hebben wel internet, alleen mijn laptop niet. als ik verbinding maak met internet, is het zo dat de andere pc's ook geen internet meer hebben. Dus het moet aan mijn laptop liggen. Weet iemand hoe ik dit op moet lossen??

Help!!

Alvast Bedankt,
Reinier

Hallo Reinier,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Alle PC's konden verbinding maken, maar mijn laptop niet...

Ik heb het opgelost door mijn IPv4 settings te controleren. Daar stond een vast IP-adres ingegeven. Toen ik het IP-adres en de DNS op 'Automatisch' had gezet, deed hij het prima.

Als dit niet werkt, denk ik nog steeds dat het aan het IP-adres van de PC ligt.

Veel succes! :thumb:

Marco4

Even met de botte bijl:

1) ga naar start - configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer

2) delete je wireless netwerk kaart en netwerkkaart

3) Naar nieuwe hardware scannen

4) Opnieuw proberen te connecten met je wireless.

Heeft de laptop waar je het over hebt voorheen probleemloos connectie met internet gehad via deze router?
Zo ja, probeer na te gaan wat er gebeurd is. Programma geïnstalleerd of juist gedeinstalleerd? Je zou naar een herstelpunt kunnen gaan en zien of dat het probleem weghaalt. Ook een virus-, spyware-, rootkitscan kun je proberen. Wellicht is er een infectie gaande.
Je kunt ook de connectie deleten in Netwerk en vervolgens opnieuw handmatig instellen.

Ben benieuwd. Succes!

Laatst bewerkt:
- Ik schiet maar raak. Heb je de router al een keer aan en uit gezet?
- Is er een nieuwe DNS gekomen (dan even ipconfig /flushdns daarna ipconfig /registerdns)
- Router al een factory reset gegeven?

Laatst bewerkt:
allemaal bedankt voor de opties...
Het was tevergeefs, het hielp allemaal niet, maar toch bedankt.

oplossing; Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en de drivers opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het weer :p:d YEAH!!

Mooi dat het weer werkt. Wel jammer dat je nu niet weet wat precies het probleem was, maar hij doet het weer. :thumb:

Marco4

Bedankt voor het afmelden:thumb:

Tip: nadat je alle updates, drivers, flash/java/etc. en belangrijkste software hebt geïnstalleerd, maak dan even een image van je systeem met bijvoorbeeld DriveImage XML of een andere (gratis) image software. Zo heb je een mooie kopie 'frozen in time' van je systeem. Systeemherstelvan Windows werkt lang niet altijd zo mooi als je zou willen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan