Geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

vonkie71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Hallo,

Ik heb een linklsys wrt54g draadloze router.
Ik heb wel verbinding met de router, maar als ik de instellingen invoert voor internet krijg ik geen verbinding.
Ik heb geprobeerd met de DHCP instelling en de PPPoE instellingen, maar verbinden lukt niet.
Nu krijg ik bij de ene instelling wel ip adressen gestuurd, maar geen verbinding.
Wat doe ik eventueel fout?
Ik heb een abbonement van Telfort ADSL en vast bellen

Is het een instellingsfout of is mijn router niet geschikt?

Groetjes Gerrit:o

je hebt toch een modem van telfort ontvangen.Ik heb de zelfde router.
je hoeft geen account gegevens in te voeren in de router. De kabel van de telfort modem in de wan van de linksys router plaatsen.
kijk dat bij netwerk status in de linksys dan zie je dat het er een verbinding is.
Als telfort een vast ipadres levert ,is de kans groot dat je een mac-klone moet uitvoeren.
probeer het bovenste uit.

Ik ga het proberen, wordt waarschijnlijk morgen, want vanavond is er voetbal.
Bedankt voor de tip

je hebt toch een modem van telfort ontvangen.Ik heb de zelfde router.
je hoeft geen account gegevens in te voeren in de router. De kabel van de telfort modem in de wan van de linksys router plaatsen.
kijk dat bij netwerk status in de linksys dan zie je dat het er een verbinding is.
Als telfort een vast ipadres levert ,is de kans groot dat je een mac-klone moet uitvoeren.
probeer het bovenste uit.

Ik heb het gedaan, ik weet niet of ik het mac adres van telfoort moet invullen, want die weet ik niet of die van de pc.
Ik ben maar een leek op dit gebied, maar het is me nog niet gelukt

Groetjes Gerrit

Laatst bewerkt:
probleem opgelost

Via verder zoeken kwam ik erachter dat alle instellingen eerst goed waren.
Nu probeerde ikzelf als de kabel niet in de w lan aansluiting te steken maar gewoon in een van de 4 vrije poorten van de draadloze router.
In het menu van de router wel de dhcp instelling uitzetten en ja hoor ik kan nu draadloos internetten.
Simpele oplossing maar wel doeltreffend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan