Geen ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hallo!

Ik ben voor iemand adsl aa het installeren, maar nu stuit ik op een probleem. De computer krijgt gaan ip-adres toegewezen.

Het gaat om de volgende installatie:
Zyxel Prestige 660H modem (zo uit mijn hoofd)
Adsl van compuserve
Windows XP SP2

er staan twee netwerkverbindingen geinstalleerd
- een LAN met 400Mbs (deze willen we gebruiken)
- een LAN met 10Mbs

De 400Mbs geeft geen ip-adres met ipconfig
De 10 Mbps geeft een 169. ...., welke volgens de instructies geldt als geen ip-adres.

De Windows firewall staat al uit, alsmede de virusscanner.

Wat kan ik doen?

Probeer het eens op de andere verbinding aangezien hij toch geen snellere verbinding zal hebben dan 10 Mbps

400 mbs kan niet voor een netwerkkaartje die zijn 10/100/1000 maar geen 400 is dan volgens mij de firewire als ik het goed heb.

Die andere kaart is die niet toevallig 10/100 ?
zet hem dan vast op 10fullduplex wil wel eens helpen
Al het een pci kartje is zet hem in een ander slot is ook nog een optie

Geplaatst door Lunatic
Hallo!

Ik ben voor iemand adsl aa het installeren, maar nu stuit ik op een probleem. De computer krijgt gaan ip-adres toegewezen.

Het gaat om de volgende installatie:
Zyxel Prestige 660H modem (zo uit mijn hoofd)
Adsl van compuserve
Windows XP SP2

er staan twee netwerkverbindingen geinstalleerd
- een LAN met 400Mbs (deze willen we gebruiken)
- een LAN met 10Mbs

De 400Mbs geeft geen ip-adres met ipconfig
De 10 Mbps geeft een 169. ...., welke volgens de instructies geldt als geen ip-adres.

De Windows firewall staat al uit, alsmede de virusscanner.

Wat kan ik doen?

Het feit dat je een 169.254 nummer krijgt (door windows zelf aangemaakt) betekent dat er geen dhcp server op je netwerk actief is om je een goed adres te geven zodat je op internet kunt.
Dit kan te maken hebben met je router (hoeft niet),kan ook een niet goed aangesloten kabel zijn

Geef svp eens een uitdraai van ipconfig /all en zet die even op dit forum.

ipconfig/all gaat dus niet, althans niet met alleen de snelle LAN aan. Dan krijg ik niets te zien.
Als ik de 10Mbps inschakel (er zit trouwens maar 1 netwerkaansluiting op de kast, kabel kan dus ook niet verwisseld worden) dan krijg ik die 169... ip.

Maar ik ga er morgenochtend weer heen, en dan zal ik alles controleren of het echt goed aangesloten zit. En ik draai een ipconfig uit.

Wanneer wel alles correct aangesloten is, wat zou het dan kunnen zijn?

Greetz,

Brian

Goeie vraag.Antwoord weet ik niet.Laten we even de uitdraai afwachten.

Niet meer nodig.

Het stuurprogramma voor de netwerkfunctie van de 1394 aansluiting bleek niet geinstalleerd.

Apparatenbeheer gaf echter aan dat de 1394-netwerkkaart goed werkte. Pas toen ik de stuurprogramma's van overige apparaten installeerde werd de netwerkfunctie van de 1394-netwerkkaart actief. En dan is het idd lang zoeken ja .... :rolleyes:

Maar evengoed bedankt voor de vlotte reacties! Binnenkort ga ik thuis een netwerkje creeren, dus dan zal hier ook wel weer geregeld terugkomen. Thanx!

Greetz,

Brian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan