Bijna dagelijks heb ik problemen bij het opstarten van mijn thuisnetwerk. Meldingen als
"Het netwerk wijst geen IP-adres toe" en "Status: Netwerkadres verkrijgen" kosten veel moeite om de zaak aan de gang te krijgen. Wie weet de oorzaak/oplossing ?
Toelichting: Het netwerkje bestaat uit 2 PC's en 1 Laptop. Het access point (Router WL 517 van Sitecom) staat in de meterkast. De PC's hebben een USB adapter en de Laptop een ingebouwde adapter. 1 PC en de laptop starten direct op. De tweede PC blijft haperen. Wegnemen en terugzetten van de USB adapter en herstarten van de PC leiden meestal tot een resultaat. Eenmaal opgestart werkt de PC de hele dag uitstekend.
"Het netwerk wijst geen IP-adres toe" en "Status: Netwerkadres verkrijgen" kosten veel moeite om de zaak aan de gang te krijgen. Wie weet de oorzaak/oplossing ?
Toelichting: Het netwerkje bestaat uit 2 PC's en 1 Laptop. Het access point (Router WL 517 van Sitecom) staat in de meterkast. De PC's hebben een USB adapter en de Laptop een ingebouwde adapter. 1 PC en de laptop starten direct op. De tweede PC blijft haperen. Wegnemen en terugzetten van de USB adapter en herstarten van de PC leiden meestal tot een resultaat. Eenmaal opgestart werkt de PC de hele dag uitstekend.