Geen IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans1971

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Ik wilde mijn pc weer aansluiten op internet maar het lukt niet.
Ik krijg wel een bij netwerkverbindingen te zien dat er een 100mB lan verbinding is maar er is géén ip-adres of verkeer hierop. Ik heb het geprobeert met herstellen van de verbinding maar dit lukte ook niet. Ik heb ook nog een wireles usb stick en die reageert het zelfde als m´n vaste verbinding.
Heeft iemand voor mij een tip?
Alvast bedankt, Frans

eerste opmerking...reset het modem eens.

en vertel dan eens hoe het allemaal aangesloten is.

Bedankt voor je snelle reactie.
Allereeerst m´n modem gereset, helaas geen resultaat. Mijn tweede pc heeft overgens wel een internet verbinding.
Het is een interne ethernetkaart amdtek An983, deze gaat via een draad direct naar het modem van van de kabel toe.
Frans

heb je een netwerk? router?

welke modem heb je? welke router eventueel?

een sweex router, En een arris modem.
Ik heb ook geprobeerd om mijn laptop via de kabel van de computer aan te sluiten en deze krijgt direct verbinding via internet. Dus ik denk eerder dat het aan de instellingen van de computer ligt...

Win vista?
dus met utp kabel werkt het?
en draadloos niet

hoelang is je utp kabel?

Laatst bewerkt:
Het werkt in beide gevallen niet. Maar de kabel is wel goed deze heb ik zoals vertelt met mn laptop gecheckt en deze werkte correct. De kabel is ca 5 mtr. lang.
Windows Xp home.

de computer die het niet doet....heb je daar al bij de hardware gekeken of daar alles goed staat.
heb je gekeken of je kaart op automatisch ip adres staat.

De verbinding staat op automatisch ip adres toewijzen en ik heb de rest van de instellingen met m´n andere computer vergeleken en die staan gelijk. En bij de netwerkkaart of de usb-wireles staat dat het apparaat correct werkt.

heb je 2 computers aan de sweex aangesloten?

kan je inloggen op je router?

wsl is dit: http://192.168.1.1
kijk eens of je dhcp is enabled

wat krijg je als je bij "uitvoeren->cmd-> ipconfig /all" ingeeft?

Ik kan via de "probleem"-computer de router niet bereiken. Via de laptop staat er: "DHCP Server on".
En met ipconfig/all zie bijlage.
En er zijn 2 computers en een xbox aangesloten via een kabel.

Bijlagen

• scherm.JPG
    scherm.JPG
    47,5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Ik kan via de "probleem"-computer de router niet bereiken. Via de laptop staat er: "DHCP Server on".
En met ipconfig/all zie bijlage.

ok dan ligt het aan je pc, raar dat het niet met je netwerk kaart noch met je usb kaart werkt

nu weet k het ook even niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan