geen ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biegstra

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
34
HAllo,

Ik heb mijn HP laptop opnieuw geconfigureerd met Windows XP, servicepack 2, dus helemal schoon. Ik probeer nu internet te krijgen, maar dat lukt niet. Ik krijg steeds de melding 'beperkte of geen internetverbinding'. Draadloos netwerk is wel zichtbaar. Ik heb al van alles geprobeerd wat in andere draadjes staat, zoals:
- ipconfig /all
- ipconfig /renew
- draadloos netwerk (LAN) uitschakelen en weer aanschakelen

Vinkje bij IP-protocol staat op 'automatisch IP adres kiezen'. Zo staat dat ook voor mijn desktop computer en die doet het goed (getuige dit mailtje).

Wat kan ik doen ter analyse? en uiteraard oplossing?

Groet, Biegstra
 
Heb je wel verbinding met de router (draadloos netwerk dus). Als je namelijk geen verbinding hebt krijg je ook geen ip adres toegewezen.
 
Ik heb volgens mij wel verbinding.
Ik zie het draadloze netwerk, ik kan mijn netwerk uit een rijtje (mijn buurman) selecteren. De computer maakt ook verbinding, er wordt aangegeven dat er pakketjes worden verstuurd, ik zie ook een antennelampje branden.
 
Zou het kunnen dat je WPA2 encryptie gebruikt? Deze wordt niet standard in SP2 ondersteunt, wel in SP3.

Oplossing: eerst geen encryptie op het netwerk zetten, SP3 downloaden, en dan pas WPA2 encryptie activeren.:thumb:
 
Eerste vraag die je jezelf moet stellen is of bij de driver van je draadloze netwerkkaart er ook een hulpprogramma is meegeïnstalleerd voor het beheren van draadloze verbindingen.
Indien dat het geval is, dan moet je niet met mogelijkheden die in Windows zelf zitten gaan proberen een verbinding te maken.

Daarnaast is het zo dat je SP3 nodig hebt om met WPA2 beveiligde netwerken te kunnen verbinden. Misschien is SP2 ook genoeg, maar ik zou gaan voor SP3.
Download-link SP2 voor XP NL: hier
Download-link SP3 voor XP NL: hier

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan