geen IP adres!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tettel02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
ik heb al een paar dagen problemen met mijn internet op mijn computer.

ik heb al een beetje gezocht op het forum en kwam op een handige tip met plaatjes. ik kwam terecht bij "wireless network connection proporties". daar moest ik op "internet protocol (TCP/OP)" drukken. en dan op "advanced"

daarna waren er plaatjes bij hoe het eruit moest zien..... onder het kopje "IP settings" stond niets. Bij mij staat er "DHCP enabled"!!

hoe kruijg ik dit weg. en heeft dit te maken met het feit dat mijn computer geen ip adres kan vinden?

of ligt dit ergens anders aan?

alvast bedankt!

Hoi,

Het zou eerst wel eens makkelijk zijn dat je de situatie schets hoe je computer met internet is verbonden....
Zit er een router tussen? zit je rechtsreeks op je kabel of adsl modem? enz enz.

Dan schrijf jij de je computer geen ipadres kan vinden. Een computer krijgt meestal een ip adres toegewezen door een dhcp server. Dit kan bv een router zijn maar dat kan ook je provider zijn. Dus omschrijf eerst je situatie hoe de computer met internet is verbonden.

gr Jeroen

Zorg eerst dat je ip adres automatisch verkregen wordt.
Start de router/modem en de pc opnieuw op(voor de zekerheid).
Het ip adres wordt uitgedeeld door de modem of router zodra de verbinding tot stand is gebracht.
Gebruik je bij toeval een usbdongel voor je draadloze verbinding?
Schakel dan je interne netwerkkaart eens uit bij apparaatbeheer om te testen.
Soms wil Windows nog wel eens een voorkeur voor de verbinding instellen en wil nog wel eens blijven hangen bij de interne netwerkverbindingen.

ik heb internet via UPC.
daartussen zit een router. ik heb via zo'n usb stick van "sweex"om internet op mijn computer te ontvangen.

ik heb gister met upc aan de lijn gehangen en zij zeggen dat het modem wel een ip doorgeetf en dat het dus aan de router ligt. de router is van D-link.

mijn huisgenootjes hebben wel internet en krijgen dus wel een ipadres door.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe schakel ik die interne netwerk kaart dan uit?

danke alvast

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan