Geen IP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gambler

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Hallo

wie ken mij helpen, ik krijg geen IP adres van mijn PC ik heb hem net opnieuw geinstalleerd. en daarvoord deed hij het wel ik heb ook de instellingen al veranderd met zoon programma maar dat maakte niet uit hij ken nog steeds geen IP vinden... weet iemand mischien waar ik mijn IP anders zelff handmatig in kan voeren want ik weet hem wel uit mijn hoofd.

alvast bedankt

groet koen.

hij zegt zelf dat het IP ongeldig is ...

alvast bedankt

groet koen

ik heb dat ook eens gehad en heb toen het modem uitgetrokken en opnieuw ingestoken en ik had weer internet

Wat meer info zou wel handig zijn.

Wat heb je allemaal aangesloten staan?
Computer, router, switches etc.
Wat voor internetverbinding heb je? en bij welke provider.
Wat zijn de specificaties van je computer.. Vooral, welke windows (of ander besturingssysteem) heb je er op staan.

Wat meer info zou wel handig zijn.

Wat heb je allemaal aangesloten staan?
Computer, router, switches etc.
Wat voor internetverbinding heb je? en bij welke provider.
Wat zijn de specificaties van je computer.. Vooral, welke windows (of ander besturingssysteem) heb je er op staan.

ik heb aangesloten 3 computers staan er op de Belkin router werkt bij iedereen perfec... ik en mijn broertje hebben vanmiddag onze bijde pc's opnieuw geinstalleerd met de zelfde Cd geen probleem waren alle 2 snel klaar en hadden ook internet alleen na een paar updates en drivers op me pc voor de audio enz. krijg je van ongeldig Ip... het is geen legale Windows XP Pro... maar werkt voor de rest wel gewoon. mijn Pc:
Intel Pentium D 3,4Ghz
2,5 gb geheugen
radeon x1650pro vga
MSI mobo maar ik heb een andere kaart erbij omdat die standaard niet werkt.

onze provider is Multikabel die doet laatste tijd wel vreemd bij ons allenmaal in de buurt hier.

we hebben het Family pakket van hun..

ik hoop jullie hier wat aan hebben om mij verder te kunnen helpen.

tevens alvast bedankt voor de snelle berichten..

Vriendelijke groet koen

Maar helaas ik heb het geprobeerd alleen zodra hij er weer in zat was het van hij is er weer kabel zit er in niets veranderd.. tevens heb ik hem ook nog even helemaal uit het PCI slot gehaald alleen dat werkte ook niet. je hoeft ook geen drivers te installeren voor die Kaart (heb ik ook niet) die zitten standaart in Windows. ik zou het niet meer wetn:o

groetjes koen :(

Uiteraard dat je 'oude' IP adres niet meer werkt, je 'oude' ipadres handmatig ingeven werkt zelden.

Je provider zal het niet herkennen als het juiste ip

kies voor: "IP-adress automatisch toewijzen" en geniet weer van ongekend surfplezier:thumb:

EDIT: ik ben heel snel geweest in het plaatsen van mijn reactie en zie hierboven dat je een router hebt. Gewoon verbinding maken met de router en het zou moeten werken?

Laatst bewerkt:
Je zal de provider moeten i.v.m IP nr. welke dan toegewezen krijgt.

Je zal de provider moeten i.v.m IP nr. welke dan toegewezen krijgt.

TS heeft een router. De andere PC's willen wel op het internet.

@Gambler.
Wat is het IP wat je op het moment krijgt op de PC?
- Start
- Uitvoeren
- CMD /k ipconfig

Staat deze handmatig ingevuld, of is het een IP wat hij dynamisch toegewezen krijgt.
- Start
- Configuratiescherm
- Netwerkverbindingen
- Rechtermuisknop op de lanverbinding => Eigenschappen
- Bij de geïnstalleerde onderdelen selectere: Internet Protocol TCP/IP
- Knop eigenschappen drukken

Wat je dan ook nog kan doe.
Is de drivers van je moederbord eens compleet opnieuw installeren.
Mogelijk dat de PCI-poorten niet goed worden herkent.

Laatst bewerkt:
Ik ben het voorkomen met je eens,

Ik ben het voorkomen met je eens,

Ik niet.

En wel omdat de computer simpelweg de DHCP-server (de router) niet kan vinden voor een IP-adres. En dat herstel je heus niet met een herinstallatie van het moederbord, sterker nog, TS geeft aan dat de netwerkkaart in een PCI-slot zit.

TS, als je eens een statisch IP opgeeft bij de Eigenschappen van je netwerkverbinding, heb je dan wel een internetverbinding? Je kunt hier alle gegevens inclusief gateway (je router IP) en een DNS server (bijvoorbeeld 195.121.1.34) opgeven.

Hallo Gambler,

Gelukkig heb je een aantal PC's die wel werken, dan is het in ieder geval mogelijk een aantal zaken uit te sluiten. Zoals daar zijn: netwerkkaart, netwerkkabel en router(poort). Installatie XP zal goed zijn, daar kun je niet veel fouten in maken.

1.
"Gooi" je netwerkkaart onder XP weg:
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeem > tabblad Hardware > Apparaatbeheer > rechtermuisknop betreffende Netwerkadapter > Installatie ongedaan maken > PC herstarten

Laat instellingen netwerkkaart standaard (hij zal een ip-adres van de router vragen)

2.
Mocht 1. niet werken, vervang netwerkkaart door een netwerkkaart van een werkende PC

3.
Mocht 2. niet werken, vervang netwerkkabel (utp-kabel van PC naar router) door een netwerkkabel van een werkende PC

4.
Mocht 3. niet werken, sluit netwerkkabel aan op een routerpoort waar momenteel een werkende PC op zit

Ben benieuwd, jij ook?

TS heeft een router. De andere PC's willen wel op het internet.

@Gambler.
Wat is het IP wat je op het moment krijgt op de PC?
- Start
- Uitvoeren
- CMD /k ipconfig

Staat deze handmatig ingevuld, of is het een IP wat hij dynamisch toegewezen krijgt.
- Start
- Configuratiescherm
- Netwerkverbindingen
- Rechtermuisknop op de lanverbinding => Eigenschappen
- Bij de geïnstalleerde onderdelen selectere: Internet Protocol TCP/IP
- Knop eigenschappen drukken

Wat je dan ook nog kan doe.
Is de drivers van je moederbord eens compleet opnieuw installeren.
Mogelijk dat de PCI-poorten niet goed worden herkent.

dankje voor je uitleg ik heb het geprobeerd alleen hij ken zijn ip niet eens op vragen en bij die andere staat er ook een leeg veld waar de adressen staan

Ik niet.

En wel omdat de computer simpelweg de DHCP-server (de router) niet kan vinden voor een IP-adres. En dat herstel je heus niet met een herinstallatie van het moederbord, sterker nog, TS geeft aan dat de netwerkkaart in een PCI-slot zit.

TS, als je eens een statisch IP opgeeft bij de Eigenschappen van je netwerkverbinding, heb je dan wel een internetverbinding? Je kunt hier alle gegevens inclusief gateway (je router IP) en een DNS server (bijvoorbeeld 195.121.1.34) opgeven.

hoe waar kun je die invullen die statisch IP.. :o ik kon er niet wel bedankt ook voor je moooie uitleg:cool:

hoe waar kun je die invullen die statisch IP.. :o ik kon er niet wel bedankt ook voor je moooie uitleg:cool:

Aangenomen dat je met Windows XP werkt.

- Ga naar het Configuratiescherm
- Ga naar Netwerkverbindingen
- Rechtsklik op 'Lan-verbinding'
- Kies Eigenschappen
- Selecteer in het venster het TCP/IP-protocol en klik op Eigenschappen
- Vink 'Het volgende IP adres gebruiken' aan.
- Vul bij IP-adres een IP-adres in.
- Na het klikken in Subnetmask vult XP dit automatisch in
- Vul bij Gateway je router in.

Als je geen idee hebt wat je IP is, en wat het IP van de router is, kun je op een andere computer het volgende uitvoeren:

- Start
- Uitvoeren
- Tik 'cmd' zonder aanhalingstekens en klik op OK.
- Tik 'ipconfig' in, wederom zonder aanhalingstekens.
- Hier verschijnt het IP-adres, bijvoorbeeld 192.168.1.2. Neem dan als IP voor de 'defecte' PC bijvoorbeeld 192.168.1.10.
- Hier verschijnt ook de 'Standaard gateway'.

Succes :).

he

bedankt voor je mooi uitleg heb het allenmaal even nagelopen en ingevoerd ook meteen mijn hele modem en router gereset... maar helpte helaas niet ik heb hem ook nog even in de andere PCI poorten gestopt maar dat werkte ook helaas niet :( Toen heb ik de kaart er bij mijn broertje en moeder ingedaan werkte gewoon perfect maar bij mij dus niet.

Zal het niet aan mijn windows kunnen liggen? XP Pro

groetjes koen :confused:

ik denk dat ik maar gewoon snel mijn Xp er opnieuw opzet om te kijken of hij het dan weer doet waarschijnlijk wel.. dan zeg ik wel even of het werkt enzo ja welke toepassingen ik erop heb staan

groet Koen

ik heb mijn pc net geinstalleerd en kon meteen het internet op.. ik hoop dat dat na een paar installaties ook nog zo is

Laatst bewerkt door een moderator:
me windows doet het weer iedereen bedankt voor de tips en uitled

HOME :love: :love: :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan