Geen javascript meer ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

CA knigge

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Hoi,

Ik kan bepaalde sites niet meer bezoeken omdat mijn browser ineens geen javascript meer ondersteunt. Heb al geprobeerd om internetbeveiliging (java) laag te zetten, maar dat helpt niet. Ook heb ik JAVA 2 geinstalleerd, in de hoop dat dat wat oplost, maar nee.
Ik krijg volgende melding bij openen site:

Indien uw browser geen Javascript ondersteund, is deze melding zichtbaar en is de website niet te bezoeken.

Voor deze website is Javascript vereist.

Ook voor postbank.nl etc kan ik niet bezoeken. Wat te doen ??????? Wie kan me helpen ??

vr gr Arjen

IE>extra>internet opties>tabblad Beveiliging>klik op Aangepast Niveau>Je scrollt nu naar beneden tot je "Uitvoeren van scripts" tegenkomt.
De items "Actief uitvoeren van scripts" en "Java applets uitvoeren in scripts" moeten ingeschakeld zijn.

Deze opties staan alletwee ingeschakeld ij internetbeveiliging. Hier ligt het dus niet aan. Op postbank.nl kan ik ook niet op die pagina komen die ik nodig heb ( bij vragen over technisch)

Hellupppp?

gr Arjen

CA knigge zei:
Deze opties staan alletwee ingeschakeld ij internetbeveiliging. Hier ligt het dus niet aan. Op postbank.nl kan ik ook niet op die pagina komen die ik nodig heb ( bij vragen over technisch)

Hellupppp?

gr Arjen
Zet even de link in de Vertrouwde websites, dat moest ik ook doen wilde ik wat zien. Dus selecteer en copieer (rechtermuisknop) > http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/detail/0,2813,1859_398609,00.html in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Beveiliging, klik op Vertrouwde websites en dan op Websites, plak (rechtermuisknop) de link onder de regel Deze website aan de zone toevoegen en klik dan op de knop Toevoegen en sluit af met OK. Daarna desnoods even de cache legen: ook in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen.'' Sluit de schermpjes af met OK. Zo moet het wel lukken.

Javascript is niet gelijk aan java. Deze worden erg veel verward met elkaar.
Ik ken wat javascript, maar van java snap ik nog niets.
Javascript wordt gelezen door de browser, terwijl java verwerkt wordt door de plugin die je in je vraag noemt.

Greetz : Jer:cool:en.

Ik ging alleen in op de vraag wat betreft de Postbank. Mijn beveiliging in IE staat harrie-hoog maar eenmaal de site in de Vertrouwde websites geplaatst kon ik wel de site normaal bekijken incl. de links openen. Afijn, we wachten op een reactie van de ts. :)

Ter ondersteuning wat ik bedoel, ik lees graag de site van Trouw, www.trouw.nl, maar ook daar de mededeling wat betreft javascript, even in de Vertrouwde websites geplaatst en voilá.

Ik ben afgelopen drie dagen met iemand bezig geweest die ook niet meer bij 'de postbank' en 'hotmail' kon komen.
Veel nagelopen> Java laten testen > en zij had steeds de melding over ActiveX waar de pagina's zich dus niet lieten openen.
Beveiligde websites zijn https die je in je browser-instellingen moet controleren.
Van haar beveiligings-software alles doorlopen, tot ik haar deze uitleg van Microsoft gaf en ik de melding kreeg dat het eindelijk gelukt was.
Lijkt me ook in verband met deze vraag een goede optie.

Beste Juno,
als ik "deze uitleg van Microsoft" aanklik werkt deze link ook niet. Is hetzelfde probleem als hier boven beschreven. Wat kan ik nu nog doen??

Bedankt en groetjes Louis

U bent iemand anders dan de topicstarter, met dezelfde problemen begrijp ik.
Dus ook niet bij de Postbank kunnen komen ?
Of geen bezoek aan Microsoft kunnen brengen ?
De link die ik plaats is een normale pagina en voor ieder toegankelijk.
Heeft het dan betrekking op 'de link op zich' niet kunnen aanklikken m.a.w er opent zich geen venster, of krijgt u dan een foutmelding van 'pagina niet gevonden' enz.

Welke Firewall staat er ingeschakeld, hoe staat daar het schuifje > High>Medium>..

Javascript

Ik heb niet het probleem met de postbank maar ik heb bij sommige site´s ( niet alle maar b.v. van de Makro) dat als ik door wil linken naar een vervolgpagina ik een witte pagina krijg. Dit is pas sinds enkele dagen zo, voorheen heb ik dit probleem niet gehad. Ook met de link hierboven naar Microsoft is dit het geval.
De firewall die ik gebruik is van Norton (personal firewall) die op medium staat. Deze instelling heb ik de afgelopen weken niet veranderd.

theubre zei:
Ik heb niet het probleem met de postbank maar ik heb bij sommige site´s ( niet alle maar b.v. van de Makro) dat als ik door wil linken naar een vervolgpagina ik een witte pagina krijg. Dit is pas sinds enkele dagen zo, voorheen heb ik dit probleem niet gehad. Ook met de link hierboven naar Microsoft is dit het geval.
De firewall die ik gebruik is van Norton (personal firewall) die op medium staat. Deze instelling heb ik de afgelopen weken niet veranderd.
Waarschijnlijk is dit topic op jouw probleem van toepassing. (mijn 2e antwoord aldaar)

theubre zei:
het probleem doet zich voor als ik op jouw link ga staan. Ik krijg dan een lege pagina
Tip van Juno zou het idd ook kunnen doen, is volgens mij het zelfde als het verhaaltje uit mijn link:

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

gezina zei:
Tip van Juno zou het idd ook kunnen doen, is volgens mij het zelfde als het verhaaltje uit mijn link:

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Als je dit wil doen in het context menu maak van de onderstaande reg hack een reg bestand en dubbelklik dat bestand.

HTML:
REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.dll]
@="dllfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.ocx]
@="ocxfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.olb]
@="olbfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\Register\command]
@="%1 /register"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\Register\command]
@="regsvr32.exe %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\Register\command]
@="regsvr32.exe %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\olbfile\shell\Register\command]
@="regsvr32.exe %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\Silent Register\command]
@="regsvr32.exe /s %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\Silent Register\command]
@="regsvr32.exe /s %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\olbfile\shell\Silent Register\command]
@="regsvr32.exe /s %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\UnRegister\command]
@="%1 /unregister"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\UnRegister\command]
@="regsvr32.exe /u %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\UnRegister\command]
@="regsvr32.exe /u %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\olbfile\shell\UnRegister\command]
@="regsvr32.exe /u %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\dllfile\shell\Silent UnRegister\command]
@="regsvr32.exe /u /s %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\ocxfile\shell\Silent UnRegister\command]

[HKEY_CLASSES_ROOT\olbfile\shell\Silent UnRegister\command]

Tips van Gezina gebruikt, deze werken bij mij niet........

Tip van Lange Pier begrijp ik niet, kan je daarover wat meer uitleg geven (ik ben een rookie)

bedankt voor de moeite!!!

CA knigge zei:

Tip van Lange Pier begrijp ik niet, kan je daarover wat meer uitleg geven (ik ben een rookie)

Heb de tekst van de Postbank even letterlijk overgenomen:

Ik krijg de melding ‘Javascript error’. Wat moet ik doen?
Internet Explorer browser instellingen

Om gebruik te kunnen maken van Mijn Postbank.nl moet u beschikken over:
• Windows 95, Windows 98, ME, 2000, NT of XP in combinatie met Internet Explorer 5.0 of hoger
• MAC OS 10.0 in combinatie met Netscape 7.0
Postbank ondersteunt geen andere systemen. Het is mogelijk dat Mijn Postbank.nl wel werkt onder ]andere systemen. Postbank kan dan echter geen volledig goede werking garanderen.

Overige benodigde instellingen
Voor Internet Explorer is het handig om een aantal instellingen na te lopen om inlogproblemen te voorkomen:

Schonen van tijdelijke internetbestanden
• Start Internet Explorer
• Selecteer in de werkbalk 'Extra'
• Selecteer en open 'Internet Opties'
• Klik op 'Tijdelijke Internet bestanden verwijderen'
• klik op 'Instellingen': u zet de ‘stip’ op “Bij elk bezoek aan een pagina”
• Klik op ‘OK’

Beveiligingsinstellingen
• Selecteer in de werkbalk 'Extra'
• Ga naar tabblad 'Beveiliging': de beveiliging moet op 'Normaal' staan
• Klik op icoon 'Vertrouwde websites'
• Selecteer de button 'Websites' (of 'Sites')
• Voeg de volgende regel toe: https://*.postbank.nl
• Klik op ‘toevoegen
• Klik op het tabblad 'Geavanceerd'
• Onder 'Beveiliging' dient u alles aan te vinken, behalve ' TLS1.0'
• Klik op 'Toepassen'
• Klik op ‘OK’

Cookies accepteren
U voert de volgende handelingen uit voor Internet Explorer 6.0:
• Selecteer menukeuze 'Extra'
• Selecteer 'Internet-opties'
• Selecteer het tabblad 'Privacy’
• Klik op button ‘Geavanceerd'
• Vink aan ‘Cookies per sessie altijd toestaan’

U voert de volgende handelingen uit voor Internet Explorer 5.0/5.5:
• Selecteer menukeuze 'Extra'
• Selecteer ‘Internet-opties’
• Ga naar tabblad ‘Beveiliging’
• Klik op button ‘Het internet aangepast niveau’
• Vink aan ‘cookies accept’

CA knigge zei:

Dat is een andere manier om bestanden te registreren, de tekst kopieëren in kladklok, dit tekstbestand saven als register.reg, dit gemaakte bestand met linkermuisknop dubbelklikken, nu staat er in je context menu ( rechts klip op bestand ) de mogelijkheid om dat bestand te registreren zonder dit handmatig te moeten doen in het uitvoeren vakje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan