Geen kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmy111

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo helpmijers.
Ik heb een Celeron 366 (748LMRT) en mijn probleen is dat ik sinds kort via een netwerkkabel aan het internetten probeer te gaan. Ik had na enige problemen mijn computer met ME aan het internetten gekregen. Niet elke driver van de ethernetkaart (Davicom fast ethernet adapter) werkte. Zelf die van Davicom en Pcchips kregen hem niet aan het werk. Een driver die ik kwijt geraakt ben lukte het echter wel en hij heeft er enkele weken op gedraaid.Toen was ik zo slim er Windows 2000 overheen te draaien en die liet mijn computer crashen op zo'n manier dat er geen redden meer aan was.(Weg driver). Na het opnieuw opzetten van mijn computer is het mij niet meer gelukt om de ethernetkaart aan de praat te krijgen.Ik heb het met 98SE, ME en 2000 geprobeerd.In configeratie word gezegd "Dit apperaat werkt correct". In 2000 is er volgens het werkbalkicoontje geen kabelaansluiting aanwezig. Is het misschien een poort-toewijzingsprobleen of zo?
Groetjes Remmy111

Provider

Ik heb Versatel als privider maar dat is ondanks dat ze regelmetig storing hebben op het moment niet het probleem. Ik internet nu via een oude Compaq en die doet het redelijk al opent hij niet alle pagina's.Het lampje achterin zegt dat er signaal op de kabel is m,aar zet ik hem op mijn Pcchips dan is er geen teken van leven..
Remmy111

Hij doet het nu.

Bij verder zoeken kwam ik veranderingen tegen in de bios die ik niet gemaakt had. Misschien ook in de "hidden"bios. Voor de zekerheid heb ik de bios geflashed met een versie die ik er al eerder opgezet had. ME erop en zowaar, bij de eerste ME-driver voor de ethernetkaart kwam er leven in. Nu maar afwachten hoe hij het doet als de computer een tijd zonder stoom staat. De vorige keer deed hij het bij een driver niet meer als je hem na een paar uur weer aanzette en bij een andere weer wel. Da's nog ff afwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan