geen kabelverbinding via hub

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Wanneer ik mijn laptop rechtstreeks op mijn kabelmodem aansluit van @home dan heb ik gewoon internet verbinding.
Wanneer ik er een hub tussen zet dan krijg ik de volgende foutmelding:

Er is een conflict aangetroffen tussen ip adres
217.120.252.77 en het systeem dat hardwareadres
00:01:36:02:ED:44 heeft.
Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

Ik weet zeker dat de hub niet stuk is want die gebruik ik ook elders in mijn netwerk.

Verder gebruik ik utp kabels die elders in mijn netwerk wel werken.

Wie weet de oplossing?

Groetjes Onne

Heeft de pc een Fire-wall?

Kijk dan hier eens...

Je kunt niet je @home kabelaansluiting aansluiten op de hub en vanuit daar 2 pc's voorzien van internet (tenzij je 2 ipadressen hebt van @home)

Wat je dan moet doen is een 2e netwerkkaart in de pc waar het internet op binnenkomt en die kaart verbinden met met je andere pc (rechtstreeks of via hub) en dan het internet gaan delen of je zet ipv een hub er een router tussen

Als je internet wilt delen met home zul je een tweede netwerkkaart in de pc moeten plaatsen die op de modem is aangesloten of een router aan moeten schaffen de laatste is de beste optie.
Hub werkt niet want je krijgt maar 1 ip adres van home, daarom heb je een ip conflict.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door SJJ
Als je internet wilt delen met home zul je een tweede netwerkkaart in de pc moeten plaatsen die op de modem is aangesloten of een router aan moeten schaffen de laatste is de beste optie.
Hub werkt niet want je krijgt maar 1 ip adres van home, daarom heb je een ip conflict.

Lijkt verdacht veel op mijn antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan