geen kiestoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morrissey

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Heb zojuist een eerder bericht doorgelezen van iemand met hetzelfde probleem maar uiteindelijk zonder oplossing. Ik heb nieuwe PC met windows XP; op oude PC met win 98se werkt internet prima (zoals je nu ziet) met Speedtouch 330 maar op de nieuwe komt melding 'geen kiestoon';
usb-lampje oké; adsl lampje knippert. Ik heb nieuwste drivers geïnstalleerd en ook geen geel uitroepteken bij apparaatbeheer. In andere nieuwsgroep las ik een bericht dat het misschien te maken had met 'te snel verbinden' waardoor het modem er nog niet klaar voor is maar weet iemand misschien een oplossing?? Ik wil zo graag internet op de nieuwe PC......
Met Planet Internet de verbindingsinstellingen bekeken en aangepast. Volgens hen moet het dan toch in de hardware zitten.......

Alvast bedankt voor het meedenken..!

Het te snel verbinden is op te lossen.
Dan moet je een komma voor elk cijfer van het telefoonnummer waar je mee verbindt zetten.

bijv:

,0,5,8,1,2,3,4,5,6,7

'geen kiestoon' wijst erop dat er geprobeerd wordt met een telefoonmodem contact te maken ipv via het usb modem.

In IE: menu extra > internetopties > verbinding, kun je dat instellen.

Vr.Gr. Egel.

nog geen succes..

Bedankt killermenace en egel voor de reacties. Het nummer dat wordt gebruikt om in te bellen is 0, als ik daar een komma voorzet blijft de melding 'geen kiestoon'. De suggestie van egel heb ik bekeken maar in principe wordt er ook gebruik gemaakt van 'inbellen' dus weet ik niet wat ik dan zou moeten aanpassen.
Kortom, ik ben er nog niet uit...

Je zou bij de eigenschappen van het modem 'wachten op kiestoon voor nummer kiezen' kunnen uitvinken.

Gr. Egel.

nog geen succes

hallo egel,

helaas kent dit modem niet een tabblad waarop ik dat kan doen.....:(

Probleem blijft bestaan; wat me opvalt is dat het knipperende lampje wordt vertaald in status modem: wordt geinitialiseerd. Misschien dat iemand daarmee een oplossing kan bewerkstelligen? Alvast bedankt.

Sorry, bericht staat in verkeerde 'boom' hoort onder: geen kiestoon maar heb geen bevoegdheid om te verwijderen.

Mod Edit: berichten samengevoegd.

Laatst bewerkt door een moderator:
ADSL MODEM

Een knipperend lampje op je USB-modem betekent gewoonweg dat er géén synchronisatie is !!!!!!

Vandaar de melding "géén kiestoon" (is dus niet de kiestoon van je telefoonlijn)

Dus je kunt NIET verbinden met internet .Je moet dus absoluut
kijken op alles (modem,splitters) correct aangesloten is .

alles controleren..

Geo24 bedankt voor je reactie. Ik zal alles controleren maar ik vraag me nog wel af: hoe is het dan mogelijk dat als ik het usb-kabeltje 1 meter verderop in de oude pc steek dat dit gewoon werkt? Kan het dan aan usb-poort(en) van de nieuwe pc liggen (conflict irq of iets dergelijks?):confused:

Nieuw modem zelfde probleem

Tot mijn verdriet en ergernis heeft een nieuw modem (Speedtouch multi pc ethernet modem) geen oplossing gegeven. Tijdens installatie komt de melding geen line-sync. En let op: als ik het stekkertje in het oude usb-modem en oude pc stop heb ik nog gewoon internet.
Wat is er mis met mijn nieuwe PC, Alternate Ophion??
De laatste medewerker van Planet had het over te weinig stroom vanuit het moederbord maar kan ik dat ook testen? Of is er een andere oplossing om te achterhalen wat de echte schuldige is?

is er echt niemand die kan helpen?

ik heb nu 2 weken een nieuwe pc maar zonder internet en
ik heb een ethernet modem aangeschaft omdat op andere forums werd aangegeven dat een usb-modem bij een nieuwe pc problemen geeft
ook bij het nieuwe modem 'geen line-sync'; ik zou willen geloven dat het aan de UTP-verlengkabel ligt maar waarom werkt mijn oude pc dan nog wel met dezelfde kabel in het usb-modem; kortom heb ik een kabel-probleem of is het de nieuwe pc en hoe kom ik daar achter
wat mij bij de oude pc wel opvalt is dat als de verbinding na een tijdje niet gebruiken soms wegvalt (geen kiestoon...) en ik slechts weer internet krijg door pc opnieuw te starten; wie heeft een idee??
PC gekocht bij Alternate type Ophion:o

morrissey,

staan bij je lan instelling alles goed ingevuld?
start, alle verbindingen, lan,eigenschappen,tcp/ip /geavanceerd.

lan instellingen

Ton, bedankt voor je reactie. Kun je aangeven welke instellingen dat moeten zijn? De installatiecd van KPN heeft netwerkkaart automatisch gedetecteerd maar omdat de installatie daarna afbreekt vanwege line-sync kan dat misschien toch helpen..?

hallo,

als ik goed heb gelezen , is Planet je provider.
bij tcp/ip het volgende invullen.
vinkje zetten bij het volgende ip adres gebruiken.
ip 10-0-0-15
sub netmasker 255-255-255-0
standaard gateway 10-0-0-138

voorkeur dns server 195-121-1-34
alternative dns server 195-121-1-66

hoop dat je hier wat mee kan. suc6.

toch iets met de (verlengkabel)!?

Ton, bedankt maar het gaf geen verandering. Vanochtend de PC losgekoppeld en in de gang bij de meterkast aangesloten op de splitter. En ja hoor daar doet 'ie het wel. Alles geïnstalleerd, geregistreerd en geupdate. Maar..dit betekent dus dat ik een verlengkabel heb die wel werkt op de oude pc en het oude USB modem maar niet op de nieuwe pc met nieuwe ethernet of oude usb modem. Misschien dat iemand weet hoe dat kan? Misschien de gekleurde draadjes van de CAT5 kabel? Als niemand het weet ga ik deze week de kabel geheel opnieuw monteren en hopelijk is dan het probleem weg. Tot die tijd: elke tip is prettig want het blijft voor mij vreemd.:confused:

Morressey,

als hij het rechtstreeks doet, moet het toch een fout in je utp kabel zijn.
even nieuwe stekkers eraan en hopen dat hij het doet.
anders nieuwe kabel halen.:confused: succes.

bedankt!

Ton, bedankt en ik zal deze week na vervanging kabel de vraag 'officieel' sluiten :D

Sluiten maar toch raar

Hoewel de oude kabel nog steeds goed werkt met mijn oude pc werkt de nieuwe pc nu met ethernet-kabel naar meterkast alwaar ik het modem met een korte draad heb verbonden met het isra-punt. Afhankelijk van welke pc ik gebruik wissel ik de kabel.....
Toch nog maar draadloos onderzoeken...

:rolleyes:

Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan