• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Geen kleur format wanneer andere cel geen waarde heeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hefan
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2024
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of iemand een idee heeft hoe ik het volgende kan oplossen

In bijgevoegd bestand zou ik wanneer er van een bepaald product geen forecastgegevens zijn de cellen een andere kleur (of wanneer dit niet kan geen kleur) willen weergeven (cellen C15 en D15)

Is dit mogelijk zonder dit handmatig te doen voor deze cellen?

Hefan

Bijlagen

Hoi Enigmasmurf,

Dank je wel. In de bijlage werkt het idd alleen als ik het wil toepassen in mijn file en de format wil doortrekken naar de andere cellen blijft hij in alle cellen refereren naar de eerste cel in 'forecast input'. En in dit geval is daar een lege cel waardoor alles geel wordt

Weet jij hoe ik dit in 1 keer door kan kopiëren zonder elke cel handmatig te moeten aanpassen naar de juiste opmaak?

@ Hefan
Dat zal inderdaad met grote waarschijnlijkheid op te lossen zijn zonder handmatige tussenkomst, maar dan moet ik me toch bij emields' opmerking aansluiten dat we met een beter voorbeeldbestand ons heil niet in de glazen bol moeten gaan zoeken.

@ Hefan
Dat zal inderdaad met grote waarschijnlijkheid op te lossen zijn zonder handmatige tussenkomst, maar dan moet ik me toch bij emields' opmerking aansluiten dat we met een beter voorbeeldbestand ons heil niet in de glazen bol moeten gaan zoeken.
Ok ja begrijpelijk. Hierbij een mogelijk duidelijker bestand?

Bijlagen

Ik haal de forecast waarden niet uit het forecast tabblad maar uit het blad zelf waarop de VO's staan
ik heb 3 opties gemaakt voor je.

1. 3e VO die alle cellen geel maakt als de forecastregel leeg of 0 is. alle toekomstige maanden zijn dan ook nog geel
2. Aanpassen van de 2 bestaande VO's met een EN() formule die test dat forecast cel niet 0 is en de verschil cel groter dan of kleiner dan 0 is voor resp groen of rood.

3. Zelfde als 1 alleen als extra test worden de cellen alleen geel als er wel een actual waarde is ingevuld
zo krijgt geel de signaal waarde dat er wel een actual waarde is maar geen forecast. terwijl nog niet verstreken maanden wit blijven. (zoals ook bij de groene en rode celkleur gebeurd)

dat geeft weer wat opties om mee te spelen.

Bijlagen

Ik haal de forecast waarden niet uit het forecast tabblad maar uit het blad zelf waarop de VO's staan
ik heb 3 opties gemaakt voor je.

1. 3e VO die alle cellen geel maakt als de forecastregel leeg of 0 is. alle toekomstige maanden zijn dan ook nog geel
2. Aanpassen van de 2 bestaande VO's met een EN() formule die test dat forecast cel niet 0 is en de verschil cel groter dan of kleiner dan 0 is voor resp groen of rood.

3. Zelfde als 1 alleen als extra test worden de cellen alleen geel als er wel een actual waarde is ingevuld
zo krijgt geel de signaal waarde dat er wel een actual waarde is maar geen forecast. terwijl nog niet verstreken maanden wit blijven. (zoals ook bij de groene en rode celkleur gebeurd)

dat geeft weer wat opties om mee te spelen.
hoi Roel,

Sorry voor de late reactie maar hier kan ik zeker wat mee. Bedankt zeg!

Gr Hefan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan