Geen kleur op de tv bij s-video out

Status
Niet open voor verdere reacties.

TjardaRV

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Hoi,
Ik heb net een acer aspire 5684 aangeschaft waarin in een geforce go 7600 zit.
Nu heb ik thuis een s-video kabel met daarop een gele jack naar me tv lopen.
Bij mijn vorige pc gaf dit geen problemen en had ik altijd scherp beeld met kleur.
Nu bij het aansluiten op de laptop heb ik alleen zwart wit.

Nu zat ik op google al te zoeken en vond ik een ander forum ( http://www.dasdan.be/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=471&forum=27&post_id=853 ) waarop stond dat ik de driver moest updaten.
Dit gedaan via een omweg omdat in de laptop een OEM product van Nvidia zit en daardoor niet kon updaten.

Dus geupdate en wel weer geprobeerd, nog steeds zwart wit.
Al lopen klooien met het signaal dat hij uitzendt.
ik heb hem nu staan op s-video met pal, maar kan ook automatische detectie met pal doen,maar beide geven zwart wit.

Nu weet ik dat op me oude computer ik ook nog kon kiezen op samengesteld signaal met pal en daar gaf hij bij mij altijd kleur, maar die functie zit er niet meer bij deze driver.

Wie kan mij helpen?

Mischien de nieuwe driver uninstallen en dan een iets oudere zoeken en die installeren?

groetjes
Tjarda

ik heb ooit eens hetzelfde gehad met een packard bell laptop en niemand kon mij verder helpen..

wat ik toen heb gedaan is wel een beetje radicaal: ik heb de s-videokabel doormidden geknipt

dat waren samen 2 kabels met elk 2 draden erin : per kabel een plus en een mindraad

toen heb ik de 2 plussen en de 2 minnen aan elkaar aangesloten en die op hun beurt weer aan het gele stekkertje bevestigd ....afgeplakt ingestoken en voilla ...kleur

ALLEEN raad ik je aan om dit niet meteen zelf te gaan doen

misschien zijn er betere oplossingen dan de mijne

dus wacht in elk geval even af op meer reactie ...

succes verder:D

Van de S-Video plug naar de RCA(gele tulp) doe je best zo.

plugmg6.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan