geen kleur op dvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

japie57

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Hallo allemaal.

Ik heb even een vraag over een dvd speler.
Ik ben touringcar chauffeur en heb in de bus altyd een video speler gehad. Nu heb ik daarvoor in de plaats een dvd speler geplaatst maar heb nu alleen zwart wit beeld.
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen.
De monitors in de bus zijn gewoon kleurenmonitors want deze hebben het altyd gedaan met de videospeler.
Als iemnd hier voor een oplossing heeft dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet Cees.

Ik heb geen verstand van apparatuur in een touringcar, maar misschien moet je even vertellen hoe alles zat aangesloten met de videoplayer en hoe je het nu hebt aangesloten met de DVD player.

Dat maakt het zoeken naar mogelijke oorzaken wat eenvoudiger.

De aansluitingen zullen niet veel verschillen als gewoon in de thuis configuratie.

Hallo.

De aansluitingen op de video en de dvd speler zijn het zelfde alleen de video uitgang op de video is een bnc plug en op de dvd is dat een tulp plug.
Maar dat mag volgens mij niets uitmaken.
Het beeld van de dvd is gewoon goed alleen zwart wit en geen kleur.
Dus weet niet wat er aan de hand is.
Maar als ik weer wat tyd heb ga ik weer zoeken, maar dat moet in mijn vrije tyd gebeuren want ik kan moeilijk in de baas zijn tyd gaan kijken als ikmoet werken.
Maar misscien dat er hier op dit forum wel een oplossing komt.

groeten Cees.

Zijn de monitoren soms PAL en de DVD speler NTSC (of andersom), zeer waarschijnlijk zal je dat in het setup menu van de DVD speler kunnen wijzigen.

Hallo.

Probleem opgelost.
Op de dvd speler zaten verschillende aansluitingen voor video uitgang.
Ik heb de stekker even in een andere aansluiting gadaan en nu heb ik kleur.
Moet alleen nog een oplossing voor de afstand bediening zoeken want de dvd speler staat boven in de bus en dan werkt de afstandbediening niet, want hij ziet de ontvanger niet.
Maar goed dat is wel op te lossen.
Iedereen bedankt voor het mee denken.

Groeten Cees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan