Geen knop op de taakbalk maar in het systeemvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan bronsveld

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Sommige programma's zoals Advanced Browser zie je na starten niet als knop op de taakbalk, maar als icoontje in het systeemvak. Prettig, want de taakbalk is snel overvol.
Kun je andere programma's ook zo laten starten?

Nou gebruik ik Tray It! Leuk om programma's naar het systeemvak te minimaliseren. Maar het zou nog leuker zijn als programma's dat bij opstarten al zelf doen.

Mijn favo browser Maxthon minimaliseert al uitzichzelf naar het systeemvak (kun je instellen), maar als ie openstaat is er weer zo'n nutteloze knop op de taakbalk.

Hai Johan, :D

Nou Word kan dit zelf zekers niet maar het antwoord heb jij zelf al gegeven...TRAYIT!

Dit progrje kan alle programmas dus ook bij opstarten in het systeemvak laten verdwijnen..(net nog getest)

Dus open Word en kies rechtermuisknop op de knop minimaliseren en kies: Edit Profile

Kies daar Minimize At Startup
Herstart Word en hoppake hij staat in de Systray! :p

See Yah! :thumb:

Hi Joost,
Je hebt me een stapje verder geholpen. Veel gebruikte progjes gaan nu bij starten naar de sys tray.
Echter, het lukt me niet TrayIt zo in te stellen dat een gemaximaliseerd programma geen knop op de taakbalk zelt. Kan dat wel?
Ik wil alleen knoppen zien van documenten, zoals Worddocumenten en E-mails. De programma's zelf mogen van de taakbalk af.

Hai Johan, :D
een gemaximaliseerd programma geen knop op de taakbalk zelt. Kan dat wel?
Nee met TrayIt gaat dit zeker niet..wellicht wel met het progje van Ikself!

Maar ik snap niet waarom je dit wilt??

Als je een progje minimaliseert staat ie in de tray of te wel je werkt er niet mee! één klik op het icoontje en hij staat er weer...

Dus ik vraag mij af als je erop klikt om erin te werken ben je fysiek bezig in dat programma dan maakt het toch ook niet uit dat ie in de taakbalk staat? Wanneer je ermee klaar bent minimaliseren en weg is ie?

Is het iets cosmetisch of zo...functioneel snap ik het niet.

Maar goed test het progje van Ikself even wellicht kan die wel wat jij wilt.

Succes! :thumb:

Hoi Joost,
Ik werk nogal eens met verschillende documenten tegelijk (Word, Excel, E-mails).
Wat ik wil: ruimte op de taakbalk voor knoppen van openstaande documenten en e-mails.
Bij Word gaat dat goed: elk document is een knop en geen knop voor het programma zelf.
Bij Outlook gaat het fout: ik wil alleen de knoppen van openstaande mails zien, niet de knop van het programma zelf, want die staat, dankzij TrayIt in het systeemvak.
Maxthon is ook zo'n programma dat niet doet wat ik wil. Als het gemaximaliseerd is staat er ook nog een knop op de taakbalk. Zonde van de ruimte.
Het programma dat ikself aangeeft lijkt op TrayIt, maar is uitgebreider en doet toch niet wat ik wil.
Voorlopig hou ik het op Trayit en wacht af of ik van nog meer Taakbalk-knoppen af kan komen.

Laatst bewerkt:
Hai, :D

Ok.
Bij Outlook ligt het waarschijnlijk aan de koppeling met Word welke automatisch opgestart wordt..(tenminste is een vermoeden)

Gebruik Trayit al behoorlijk lang en voor mij voldoet dit prima.

Ik hoop voor jou dat je nog een progje vindt wat exact doet wat jij wilt..

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan