Geen LAN maar wel WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander7390

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik had weekje geleden een Powerline gekocht en alle LED lichten 3 van de 3 zijn groen en zou dus moeten werken.
Nou krijg ik altijd maar de 'Unidentified Network' berichtje van mijn LAN verbinding.
Ik heb dus geprobeerd zonder powerline te doen en meteen van router naar de laptop te verbinden en dit heeft ook het zelfde gevolgd...
Kan iemand mij helpen?

Screenshot van IPconfig
http://gyazo.com/abd0137c177aaf0a0374f11b63549df4

Misschien bij eigenschappen LAN verbinding DHCP aanvinken?

Met het linkse plaatje ben je er al bijna.
Dan properties.
dan internet protocol versie 4
dan eigenschappen
en dan van de 2x2 bolletjes beide de bovenste nemen.

Een tabblad terug staat daar de Killer e2200 Gigabit ethernet controller?

Nu ga ik een beetje gissen, want dit begrijp ik niet.
DHCP staat aan en ipconfig zegt van niet.
Raar.
Dan staat ipv4 op 192.168.0.1 terwijl gateway op 192.168.2.xx staat en de dns server ook 192.168.2.yyy
Bij mij staan alle drie in de zelfde range.
Zou het daar te zoeken zijn?

Zoals aangegeven, hier houdt het voor mij ook op.
Misschien iemand anders die verder weet?

Probeer een manuele IP configuratie.......op je 1ste foto,zit je netwerkadapter in een andere IP range dan je standaard gateway en kan dus niet in verbinden,en in 1 van de laatste foto's is ie zelfs veranderd naar een 169.xxx.xxx adres,wat wil zeggen dat er geen DHCP server gevonden wordt...

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar begin eerst eens met het uit zetten van de router en computer. Vervolgens schakel je de router in en DAARNA pas de computer. Wanneer dit niet werkt voer onderstaande uit. Wanneer je het niet meer aan kunt en onderstaande ook niet meer werkt, reset je router volledig
. Let wel... je bent dan wel weer even 25min kwijt voor het instellen van je provider instellingen en je wifi. Wanneer je de instellingen van de provider niet meer hebt en je hebt dan ook nog dat *** trage ADSL dan moet je de router zeker niet resetten (of even de provider bellen om te vragen wat de instellingen zijn, alleen zullen ze je deze nooit telefonisch geven maar via de post).

Kijk via de wifi instellingen wat de DHCP is. Vervolgens ga je naar start>configuratiescherm>netwerk en internet>netwerkcentrum>adapter instellingen wijzigen

In dit venster klik je op de huidige LAN adapter en selecteer je eigenschappen. dan krijg je zoiets te zien. Vervolgens zet je ipV6 weer aan door het hokje aan te vinken. Daarna klik je op ip4 en op eigenschappen en krijg je dit te zien. Zet deze weer op manueel en vul hier de gateway van je draadloze adapter in. Bedenk daarna een ipv4 adres dat door niemand anders in jouw netwerk gebruikt wordt (de 1e drie reeksen moeten hetzelfde zijn als de gateway en de laatste mag je zelf verzinnen en mag niet boven de 255 uitkomen). Dit is als alles klopt gewoon het adres waarmee je de router instellingen in de browser.

Je zult ook een gateway in moeten vullen. Voor het gemak kun je hier voor het gemak de dns servers van google invullen, deze zijn 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Hopelijk ben je hiermee geholpen,

gr robert

Resetten zal het hoogst waarschijnlijk niet worden, want mijn ouders willen daar geen geklooi mee :/ Maar ik zal anders ook wel even contact opnemen met KPN zien wat hun me vertellen, bedankt voor de hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan