geen lan verbinding help

Status
Niet open voor verdere reacties.

roderick23

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
opstarten en de LAN-verbinding wil niet
Geeft zo'n pictoram met 2 beeldschermen EN een geel driehoekje.

Mededeling:
LAN verbinding
Snelheid: 100,0 Mbps
Status: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

LAN komt uit me DeskTop naar me Laptop toe.
Fire wall uitgezet: Helpt niet!!

Waar ligt het aan??
Hoe op te lossen??

help a..b:(

Dus in je desktop zitten 2 netwerkkaarten?
dan gebruik je tussen de 2 computers een crosskabel.

Dus in je desktop zitten 2 netwerkkaarten?
dan gebruik je tussen de 2 computers een crosskabel.

moet ik een andere kabel; gebruiken want het is een direckte verbinding en me kabel haal ik uit me pc en doe het in me laptop

kijk dat veranderd de hele vraag.
je gebruikt dus de kabel die vanaf je modem komt en die gaat naar je laptop. (normaal naar je computer maar daar haal je de stekker eruit)
Vertel dan ook even welke modem je gebruikt en van wie je internet krijgt.....
is dat bv @home

QUOTE=puppie;2211353]kijk dat veranderd de hele vraag.
je gebruikt dus de kabel die vanaf je modem komt en die gaat naar je laptop. (normaal naar je computer maar daar haal je de stekker eruit)
Vertel dan ook even welke modem je gebruikt en van wie je internet krijgt.....
is dat bv @home[/QUOTE]

ik krijg internet van upc chello als het goed is heb u daar genoeg aan of verw8 u eenandere detail?

arris-modem-standby.gif

Laatst bewerkt:
ik heb allesgedan wat er stnd maar alsnog lukt het niet krijg zelfde melding bij me laptop als ik de lan cabel; in doe zie ik 1 groene lampje knipperen klopt dat of hoorder nog 1 te knipperen

Heb je wel op je desktop internet delen aan staan?

Hoe zit het nu precies?

Gaat de kabel van de desktop naar de laptop? of gaat de kabel van de modem naar de laptop?
Want in je 1e post zeg je het ene.. en in je 2e post zeg je het andere.

Als het de 1e is.. dan zou het dus zo zijn:

plaatjekabelsek4.jpg

Dan moet kabel A een straight kabel zijn en kabel B een crosscable

kabel

de kabel gaat van modem naar laptop wat moet ik dan hebben cross kabel? of moet er een router tusse om wat binnen te krijgen kwa verbinding

Laatst bewerkt:
Dat gaat bij UPC dus niet werken, je hebt dan te maken met je MAC-Adres van je netwerkkaart.(Hier had Puppie het al over) Er is bij UPC 1 netwerkkaart MAC-Adres bekend. Hiermee kun jij het internet op. Daarom gaf ik al aan dat je op de desktop het internet moet gaan delen.

Loop op je desktop de Wizard netwerk eens na. Zorg dat je bekabeling zo is als Killermenace in de tekening aangeeft.

oke maar dat deskop waar kan ik dat vinden ik heb gen idee wat die dingen zijn snap u als u me kan zegge waar enhoe ik daar kmt desk kop is het voldoene voor mij

Start > configuratiescherm > netwerklocaties.Linker kolom wizard thuisnetwerk instellen. Ik ga er vanuit dat je met Windows Xp werkt.

ja ik werk met windowx xp en nu wat moet ik verder doen of was dat het antwoord op??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan