Geen Lan verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcmadmax

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Geachte,

Ik heb mij laptop sony vaio PCG-8Q7M geformateerd en heb er opnieuw windows Xp speciaal edition op gezet.
Nu kan ik geen LAN verbinding meer maken,maar alleen een draadloze.
Ook bij Netwerkverbiningen staat geen LAN verbinding.
Deze 3 staan er wel Lan- of snelle Internet verbinding, Draadloze netwerkverbinding niet verbonden met firewal,
intel(R) PRO/Wireless 2200BG. 1394-Verbinding Verbonden, met firewal 1394-netwerkkaart.
PAN ( Personal Area Network) Bleutooth-netwerverbinding,de verbinding is verbroken met..
Bleutooth-aparaat (PAN - pe...

Netwerkkaart: Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Netwerk Connection
Moederbord: Sony VGN-A195HP

Hoop dat jullie me kunnen helpen !!

Kijk in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Ik neem aan dat daar een apparaat staat met een geel uitroepteken erbij, die je bedrade netwerkkaart voorstelt.

Haal bij de fabrikant van je moederbord of bij de fabrikant van je pc drivers ervoor op, en installeerd die.

Tijs.

Kijk in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc)
Ik neem aan dat daar een apparaat staat met een geel uitroepteken erbij, die je bedrade netwerkkaart voorstelt.

Haal bij de fabrikant van je moederbord of bij de fabrikant van je pc drivers ervoor op, en installeerd die.

Tijs.

Zo wat een snelle reactie super bedankt :thumb:

Alleen bij Overige apparaten staan Gele ?

?Controller voor massaopslag
?Ethernet-controler
?Multimedia-audiocontroller
?Onbekend-apparaat
?PCI-modem
?Videocontroller ( VGA-compatibel)

De Ethernet-controller is de bedrade netwerkkaart.

Tijs.

Drivers staan hier, in de 'tabbladen' Updates en Oorspronkelijk geïnstalleerd
Heel driverpack bij Oorspronkelijk geïnstalleerd, individuele Intel Ethernet drivers op het tabblad Updates.
Specifiek kun je van het tabblad Updates een poging doen met Intel Ethernet driver 8.0.43.0 en met Intel Ethernet driver 8.7.9.0

Succes,

Tijs.

Drivers staan hier, in de 'tabbladen' Updates en Oorspronkelijk geïnstalleerd
Heel driverpack bij Oorspronkelijk geïnstalleerd, individuele Intel Ethernet drivers op het tabblad Updates.
Specifiek kun je van het tabblad Updates een poging doen met Intel Ethernet driver 8.0.43.0 en met Intel Ethernet driver 8.7.9.0

Succes,

Tijs.

Oke dit is gelukt ik heb weer een LAN verbinding, helemaal goed.:thumb:

Maar nu heeft zich het volgende probleem zich voorgedaan.
Als ik op het Web surf dan stotterd en haperd hij nogal, ook heb ik wel geluid maar geen beeld op mijn windows media player. En ik krijg de juiste drivers niet geinstaleerd.

Video kaart ATI Mobility Radeon 9200 (M9+X)

Zoals gezegd kun je de drivers vinden in die Update tab op de Vaio website (zie eerdere link), inclusief de driver van je grafische kaart (als dat tenminste nog dezelfde is als toen je de computer kocht).

Levert het installeren van die grafische kaart-driver problemen op, stel daar dan een nieuwe vraag over in een ándere sectie van het forum, want dat hoort niet in de sectie "Draadloos netwerk"... ;)

[Eigenlijk hoorde ook deze vraag niet in Draadloos netwerk, omdat het om bedraad netwerken ging...] :rolleyes:

Vergeet ook niet om even te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Zoals gezegd kun je de drivers vinden in die Update tab op de Vaio website (zie eerdere link), inclusief de driver van je grafische kaart (als dat tenminste nog dezelfde is als toen je de computer kocht).

Levert het installeren van die grafische kaart-driver problemen op, stel daar dan een nieuwe vraag over in een ándere sectie van het forum, want dat hoort niet in de sectie "Draadloos netwerk"... ;)

[Eigenlijk hoorde ook deze vraag niet in Draadloos netwerk, omdat het om bedraad netwerken ging...] :rolleyes:

Vergeet ook niet om even te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Oke dankje wel Tijs,
Ik ga het ff proberen en zal in het vervolg de juiste vragen in de juiste sectie van het forum plaatsen:confused:

Edwin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan