geen lanverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter rudo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rudo

Verenigingslid
Lid geworden
28 feb 2001
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (toshiba satellite p200 18y). Windows Vista na drie dagen eraf gehaald en xp pro opnieuw geinstalleerd. Heb nu alleen nog maar een 1394 netwerkkaart die de computer herkent. Maar (en dat is weer een ander probleem ons netwerk doet het al een poos niet maar daar komt nog wel iemand bij kijken maar die is geveld door een hernia) via een kabel van de router naar de computer kon ik wel op internet komen en dat lukt nu dus niet meer. De laptop wordt ook zakelijk gebruikt dus erg lastig. In apparaatbeheer staan allerlei uitroeptekens maar installeren lukt niet. Moet namelijk op internet zoeken en juist ja..... Alleen twee recovery cd's meegeleverd. Weet iemand raad? Ben geen computerexpert dus graag een simpele uitleg.

Kun je preciezer het type opgeven?
Bij sommige P200 type's kun je alleen Vista drivers downloaden bij Toshiba.

Je kunt ook met PC Wizard kijken wat er op dat bord zit en daar de drivers bij de fabrikanten downloaden, te beginnen met de chipsetdrivers.

Bedankt voor je reactie. Heb ondertussen de boel weer geformatteerd en vista staat er weer op. En voila, in een keer verbinding. Wil dit zeggen dat de drivers onder xp niet goed zijn. Dan moet ik die dus downloaden, branden en onder xp weer installeren? Of zie ik dat niet goed.

XP heeft zelf veel minder drivers onboard dan Vista, vandaar dat je via een andere weg, Everest of PC Wizard dus en via die chipbakkers, die drivers kunt gebruiken, maar dan dien je ze zelf te downloaden bij die fabrikanten, Toshiba zelf levert die niet.

bedankt voor je reactie en tips. Ga nu eerst slapen. Morgen weer verder. Laat je dan nog wel even horen hoe het gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan