• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen lege cellen afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

anneslok

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Dag,
Wij werken met een grote jaarplanning. Elke maandag wil ik een selectie maken uit dit bestand. Daarin moeten de kolommen FIETS, ARTIKEL, OMSCHTIJVING komen te staan.
verder selecteren we dan (als voorbeeld) de kolommen week 3, week 4, week 5.

Echter, en dat is mijn vraag: ik wil alleen die rijen zien waarvan in de betreffende weken een waarde is ingevuld. Regelsd waarin in week3, week4, week5 niets is ingevuld, die wil ik niet zien.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Heb een bestandje toegevoegd. Bovenin staat een deel van het grote bestand, daaronder hoe mijn selectie eruit zou moeten zien.

Hoop van harte dat het gaat lukken.

Vriendelijk gegroet,
Anne

Bijlagen

Bekijk bijlage Test(1).xlsx

Hoi Anne,

Ik zou dit oplossen met behulp van een draaitabel.
Zie tabblad "voorstel" om te kijken hoe dit eruitziet. Je dient de tabel net anders op te maken (aparte kolom voor weeknummer en aparte kolom voor aantal).
Door vervolgens in de draaitabel selecties en filters te zetten, krijg je alleen regels te zien waarbij een waarde voorkomt in de tabel van de betreffende selectie.

Gr. Tom

Dag Tom,
Toch nog niet tevreden, sorry.

In mij eerste meegestuude bestandje staan lege regels, die wil ik weglaten.
Het kan zijn dat mijn selectie wordt week2, week3, week 4, maar dat er van dat artikel niets wordt geproduceerd.
Ik wil die lege regels dan onderdrukken.

Wil alleen die regels zien waarin in of in week2, of week3, of week4, wat wordt geproduceerd.....
Het kan ook zijn dat er bijvoorbeeld in week 2 en in week 4 wat wordt geproduceerd,. dat wil ik graag zien.

Is wel moeilijk denk ik.....

Bekijk bijlage Test(1).xlsx

Zie de bijlage.
De makkelijkste oplossing is om een kolommetje toe te voegen die checkt of de waarde groter is dan nul. Dan zet je in de draaitabel vervolgens een filter.
Het is een beetje valsspelen, maar bijzonder effectief :-)

Dag Tom,
Perfecte oplossing. Kan ik prima gebruiken.

Hartelijk dan!
Anne.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan