Geen lokaal netwerk met vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

nokia80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
4
beste mensen

mijn vraag is als volgt ik heb een windows xp bak thuis met vpn er op
mijn laptop windows 7 is op het werk als ik inlog met vpn zie ik mijn werkgroep niet heb alles al geprobeerd maar krijg geen computer thuis te zien in de werkgroep ook de netwerkschijven niet ik hoop dat iemand mij kan helpen


bedankt al vast
 
Heeft de thuis-pc meerdere netwerkverbindingen? anders is het natuurlijk wel logisch. VPN encrypt alle data van 1 poort. dus op het moment dat VPN actief is kunnen lokale pakketten de PC niet meer bereiken.
 
Heeft de thuis-pc meerdere netwerkverbindingen? anders is het natuurlijk wel logisch. VPN encrypt alle data van 1 poort. dus op het moment dat VPN actief is kunnen lokale pakketten de PC niet meer bereiken.

wat bedoel je dat de thuis pc ook voor het lokalen netwerk zorgt ? dit is namelijk wel het geval de thuis pc deelt het internet voor de rest.

dus waar het op neer komt als ik kan je zonder router dus nooit op deze manier je netwerk bereiken??

thans voor de antwoorden

Hallo nokia80 In aansluiting op wampier. Is dit wellicht voor jou. Mooie uitleg trouwens.

http://z-drenthe-hulp.hcc.nl/netwerkwin7.html

en hier het vervolg

http://z-drenthe-hulp.hcc.nl/netwerkv.html

Heb je er wat aan laat eens weten best wel interessant. Groet.;)

ja maar dit gaat niet om 2 windows 7 het gaat om een windows bak die met xp moet conecten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt twee dingen: Remote login en tunneling VPN. Bij remote login ga je op een enkele PC, die je van afstand kan bedienen. Dit gebeurt via een server die op de PC draait die je overneemt. Het overnemen loopt over de reguliere internetaansluiting.

Bij tunneling VPN neem je de volledige internetaansluiting over tussen twee punten (VPN: virtual PRIVATE network). Je verbinding reageert dus alsof twee computers direct met elkaar praten en laat vervolgens geen ander soort verkeer toe!

Als je het er dus om gaat om de PC te besturen ben je beter af met een remote login oplossing dan met een VPN.
 
oke dat begrijp ik maar waarom kan ik dan geen bestanden zien van de server xp zeg maar ook als ik een netwerkschijf maak van de nas bv zie of vindt ik die niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beste mensen

het is gelukt ik heb nu via vpn contact met de pc en ook met een gedeelde map daar op die pc heeft 2 netwerkkaarten en zorgt voor de dhcp in het thuis netwerk ook internet dus helaas kan ik de nas nog steeds niet bereiken komt dat door dat ik me internet verbinding deel?

ik hoop dat iemand mij nog kan helpen er mee
 
Hallo Nokia 80. Ik denk dit.
Als dat NAS 'Windows Networking' ondersteunt, dan moet je deze TCP⁄UDP-poorten open zetten, dus 137, 138 en 139. Mogelijk moet je dan de firewall ook vertellen voor welk IP-adres dat geldt. Je vult dan natuurlijk het IP-adres van het NAS in. En als je voor de firewall een zogeheten regel maakt, dan moet je die regel ook, dat heeft met de testvolgorde te maken, op de juiste plek neerzetten. Misschien helemaal achteraan, of misschien iets meer naar voren. :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan