Geen machteging tot netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
denny5fa.jpg

Deze fout krijg ik altijd Als ik op het netwerk wil komen.. We hebben een netwerk van 3 computers 2 laptops die wireless zijn.. We hebben allemaal Zonealarm op de computer..
Maar via laptop kan ik wel op me vaders computer komen maar niet op me eigen....
En via me pc als ik op het netwerk wil komen krijg ik fout van de foto

wie kan mij helpen

We gebruiken allemaal Winxp

nog een fout:
fout28jo.jpg

Laatst bewerkt:
bump

had nog geen antwoord op mijn vraag gehad....

Laatst bewerkt:
Ik vind dat een bug, dit probleem wel vaker gehad, wat bij mij elke keer werkte was de netwerk wizard opnieuw doorlopen, wel tot 6 x aan toe, tot het eindelijk werkte.

Een andere manier bleek te zijn om de C: niet meer te delen, eigenschappen afsluiten en opnieuw delen met de schijfletter c:.

Helaas ben ik er tot nu toe nooit achter gekomen waar de kneep zit.

ik heb ook al van alles geprobeerd....

maar kan het ook nog niet echt oplossen

Een andere manier bleek te zijn om de C: niet meer te delen, eigenschappen afsluiten en opnieuw delen met de schijfletter c:.

dat gedeelte snap ik niet helemaal

Als je de C: nu gedeeld zou hebben staan, deze bij delen en beveiliging, "deze map niet delen" aanvinken en toepassen drukken, vervolgens deze map delen weer aanvinken en toepassen, evetueel rechten geven aan wie je wilt.

hoe kan ik dan aan iemand rechten geven.....

en waar kan dat

SiSmAJ zei:
hoe kan ik dan aan iemand rechten geven.....

en waar kan dat

Rechtmuisklik, dan zie je een regel "delen en beveiliging " of bij eigenschappen van dat bestand of map.

Je kunt het bestand of map ( ook een schijf ) nu gaan delen, en je kunt nu ook rechten geven aan een ieder die je op je computer hebt staan, bij beveiliging , klik op toevoegen, geavanceerd en nu zoeken, dan krijg je een lijst waaruit je kunt kiezen, ok en ok en dan b.v. het volledige beheer geven of wat je wilt.

Dit werkt alleen indien je in mapopties eenvoudig delen hebt uitgevinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan