geen machtiging ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oshi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Berichten
114
Ik heb windows 10 op mijn laptop.
Sinds kort kan ik geen programma's downloaden of plaatsen in de map C programma's
Ik krijg dan deze melding :
2023-06-13 14_31_46-Start.jpg
 
Log in als Administrator of maak deze gebruiker als Administrator lid van de groep Administrators, bij Gebruikers.
 
Het lijkt mij logisch dat jij die waarschuwing krijgt. Jij wil blijkbaar de nieuwste 64 bits versie van IrfanView gaan gebruiken. Maar jij doet dat door het installatiebestand te downloaden naar de map Program Files. Dat is niet de juiste manier om een programma te installeren.
Je moet het installatiebestand downloaden naar je map Downloads. Dat is in elke browser ook de standaard locatie voor gedownloade bestanden. Het mag eventueel ook naar een andere persoonlijke map, bijv. je bureaublad, maar niet naar een systeemmap zoals Program Files.

Wanneer de download klaar is (en dat zal zeer snel zijn, want het bestand is slechts 4 MB groot), dan ga je met de Verkenner naar de map Downloads. Daar klik je met de rechter muisknop op het bestand iview462_x64_setup.exe. Er zal een contextmenu verschijnen. In dat contextmenu klik je op 'Als administrator uitvoeren'.
Volg verder de aanwijzingen op het scherm. Wanneer jij daar zelf niets aan wijzigt, dan zal het programma IrfanView automatisch geïnstalleerd worden in de map Program Files.
 
Ja, de browser verhindert dit dan. Bij downloaden zal het dialoog blijven komen maar vraagsteller kan daar ook niets naartoe kopiëren en dit kan na bevestiging van Administrator bevoegdheden wel.
 
Ja maar Alfred, je moet een installatiebestand van een programma helemaal niet downloaden naar de map Program Files. Dat moet je ook niet mogelijk gaan maken, op wat voor manier dan ook.
 
Dat deed ik al nooit dus vandaar de verwarring. Je moet af en toe wel toegang kunnen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan