Geen mail en verbinding Strato op mijn laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik heb sinds kort een heel vaag probleem want ontzettend lastig is.
Het begon dat ik mijn mail niet kon ophalen bij mijn provider Strato maar dat alleen op mijn laptop!!
Ik wou vandaag met mijn laptop even wat opzoeken op de Strato site maar daar kom ik dus ook niet op??
Niet met Firefox en ook niet met IE.
Ik heb via CMD een ping gedaan naar www.strato.nl en dan krijg ik ALGEMENE FOUT te zien??
Met mijn andere twee PC's thuis geen problemen en die zitten op dezelfde router. Alle andere sites kan ik gewoon bereiken allen alles wat met Strato te maken heeft op mijn laptop niet??
Wie weet raad?

Ik hoor graag,

Raymond

Algemene tests:
1. (in CMD): tracert www.strato.nl
2. (in CMD): nslookup www.strato.nl

Vergelijk die waarden met wat je op de andere computer(s) ziet als je daar dezelfde commando's doet.

Tijs.

Goed.
Ik heb het volgende gedaan.
Ik heb malwarebytes niet meer laten opstarten en in msconfig GenePccmon.exe uitgeschakeld en voila, hij doet het weer. Wat is er nou geweest, ik weet het niet.
Ik ben nu voor de zekerheid aan het scannen bij Kaspersky of er misschien een infectie is.
Ik zie op Google wel wat meldingen verschijnen als ik GenePccmon.exe in typ.
De meeste onschuldig maar ook verwijzingen naar Malware.

Mijn conclusie tot nu toe is dat de interne IP bescherming van AntiMalwarebytes het IP van Strato geblokkeerd heeft.
Maar dan betwijfel ik of dit ook effect heeft op de mail?
Nu hij niet meer opstart is alles okay dus ik moet het in deze hoek zoeken.
Zouden jullie ook eens willen kijken naar GenePccmon.exe.
Is deze nou onschuldig of niet?

Kijk eens hier

Kijk even na of jouw genepccmon.exe een van de volgende groottes is:
24,576 bytes
57,344 bytes
371,200 bytes
32,768 bytes

Linksom of rechtsom, op jouw versie lijkt niet het volgende van toepassing te zijn :P: "GenePccMon.exe is part of Genesys PC Camera Device."

36.876 en hij staat bij een camera device.
Lijkt mij geen kwaad kunnen.

Hmm... dus je denkt dat MalwareBytes de verbinding blokkeert? Heb je daar nog een verklaring bij?

Tijs.

Malwarebytes heeft een functie in de betaalde versie die IP bescherming bied.
De laaste tijd kreeg ik steeds vaker meldingen dat er een IP geblokkeerd was. Het kan natuurlijk zijn dat AMB een beetje over ijverig was en een verkeerde IP geblokkeerd heeft.
Ik kan het niet anders verklaren. Ik heb hem niet meer mee laten opstarten en ik heb weer verbinding met Strato en ook weer mail.
Ik zoek het IP van Strato even op en stuur evn een mail naar de makers van AMB.

Laatst bewerkt:
Nu heb ik de betaalde versie niet, maar kun je niet ergens een 'uitzondering' toevoegen voor het ip-adres van Strato? Zodat je de software weer volledig kunt gebruiken, incl. de 'uitgaande firewall' die er blijkbaar in zit?

Tijs.

Ik ga zo even kijken.
Je hoort nog van me.
Ik heb net ook even een mail gestuurd.

Het is dus op zeker AMB, kijk maar even naar de bijlage !!
Behoorlijke fout dus !!
Rechts onderin staat dat er een IP geblokkeerd wordt en dat is dus het IP van Strato :(

Bijlagen

• Strato [].jpg
    Strato [].jpg
    67,4 KB · Weergaven: 59
Het is dus op zeker AMB, kijk maar even naar de bijlage !!
Behoorlijke fout dus !!
Rechts onderin staat dat er een IP geblokkeerd wordt en dat is dus het IP van Strato :(

Heel apart!! En dat terwijl je gewoon een webbrowser sessie open zet naar Strato...
Ik kan me daar alleen (bijv.) het zetten van een tracking cookie bij voorstellen door de Strato site. Je zou dus ook een mailtje naar Strato kunnen sturen met de vraag waarom AMB alarm slaat als je gewoon hun webpagina's bezoekt... Natuurlijk kan het ook zijn dat er vanaf Strato websites/ip-blok malware wordt verspreid (waar Strato zelf niet direct alles aan kan doen, natuurlijk, omdat ze een hosting bedrijf zijn).

Tijs.

AMB blokkeert zo ver ik weet sites wanneer deze potentieel gevaarlijk zijn. Dat is Strato dus niet en ik ga dus van een fout uit. Cookies had ik reeds gewist maar daar kan ik me ook even niks bij voorstellen. Denk niet dat daar het probleem zit.
Hoe dan ook, ben blij dat ik het gevonden heb :thumb:
Ik wacht nog even op de mail van AMB en dan hoor je nog van me.

Hello and welcome to the Malwarebytes helpdesk. Thank you for choosing Malwarebytes' Anti-Malware as your malware security solution, my name is Tom Mercado and I'll be assisting you today.

The alert indicates that an IP was prevented from loading onto your system. No action is required unless you're also experiencing malware symptoms.

Note: New version with more control on this feature and reduced false\positives has been released. Use the internal updater to get it and see the FAQ page below.

Please see the link below which contains our FAQ's(including reporting false\positives) on this feature for more information:
http://www.malwarebytes.org/forums/index.php?showtopic=21076&st=0#entry107310

False positive dus !
Ik zal hem melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan