geen mail ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mister Edith

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Hoi,
een klant van mij zit met een probleem en ik kom daar niet uit.
Ze kan wel post versturen, surfen op internet maar geen post ontvangen
Omgekeerd verhaal dus in vergelijking met eerdere berichten op het forum
Ze heeft windows 98, zonnet en in het weekend is bij haar het programma AVG free antivirus geinstalleerd.
Of het voor die tijd werkte weet ik niet. De laatste keer dat ze email had verzonden was in oktober 2003 :)
Ik heb het AVG ook al een keer uitgezet, maar nog steeds geen post.
Outlook express wil dat ze haar gebruikersnaam en wachtwoord geeft zodra hij wil gaan checken op post, terwijl ze al verbinding heeft!!
Enig idee?

Mister Edith

Haal de account eens weg in Outlook Express, daarna zet je het programma uit en reboot je even, daarna de account opnieuw aanmaken en weer het programma uitzetten, revooten en programma opstarten, als het goed is moet het dan wel opgelost zijn, Windows staat er om bekend dit porbleem te veroorzaken, ik heb eigenlijk nooit begrepen hoe dit precies komt, weer wat lees voer te lezen dus.

Hoi JJW

Bedankt voor de tip.
Morgen geef ik haar weer computerles, probeer ik het meteen even uit.

Groetjes Mister Edith

Nou veel succes, ik hoor het wel, meestal doet deze truc het wel.
En geen dank hoor, daar zijn we voor op dit forum.

Tja, ik zat er nog even over te denken.
Ze heeft één of ander kladje waar waarschijnlijk haar gebruikersnaam en wachtwoord op staan.
Zeker weten doet ze het niet.
Ik heb op de site van zonnet gekeken en die sturen geen wachtwoorden op naar gebruikers van zon free.
Ze adviseren een nieuw account aan te maken.
Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om eerst een nieuw account aan te maken bij zonnet (waar ik niet echt een fan van ben) of een andere provider en vervolgens het eertse account te verwijderen.
Of zit het probleem niet bij die account zelf denk je?

Als je wel kan versturen moet je de mail ook kunnen ontvangen.
Als in outlook naar extra, account gaat, dan via email kies je voor eigenschapen en kiest voor server en daarmoet pop3 het zelfde ingevuld als de smtp.
SMTP is voor de binnen komende post.
de pop is voor uit gaande post.

succes verder.

Instellingen van de server staan verder goed.
De oplossing van jjw kan ik ook nog niet proberen, daar het wachtwoord niet klopt.
Inloggen via site zonnet lukt niet door onjuist wachtwoord.
Zonnet geeft wachtwoord alleen vrij nav een brief die je ze stuurt met een kopie van je identiteitsbewijs.
Wat een gezeur allemaal.
Kan de account nu dus wel verwijderen maar daarna niet meer terugzetten dus eerst maar dat wachtwoord weer aanvragen.
Volgende week dus maar weer verder proberen.

Nee ik denk van niet of je klant moet helemaal niet zeker weten dat de user namen en paswoord goed zijn.
Dan kan het natuurlijk wel, als ze nu toch inlogt op webmail dan werkt het ook niet begrijp ik uit je woorden, dat zou betekenen dat de combinatie inderdaad NIET goed is.
Maar als dat wel werkt dan kun je gewoon proberen de optie die ik aangaf.

even een tussenstand :)
dinsdag geef ik mijn klant weer computerles.
ondertussen is bij zonnet haar wachtwoord opgevraagd en hopelijk heeft ze dat dinsdag.
kunnen we weer verder proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan