Geen mails meer versturen sinds glasvezelkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Zou iemand mij kunnen helpen? Ergens eind juli dit jaar hebben wij glasvezelkabel gekregen en sinds die tijd kunnen wij geen mails meer versturen. We hebben windows vista en vandaag heb ik net IE9 geïnstalleerd. Het helpt helemaal niets.
Er is mij een keer verteld dat KPN andere richtlijnen hanteert wat betreft het invullen van de accounts en dat had ik toen ook precies zo overgenomen als me is verteld. Maar ook dat helpt niet.
Zou iemand mij precies kunnen vertellen wat ik moet invullen op welk blad? We worden er hier een beetje niet goed van dat we geen mails kunnen versturen. :evil:

Lijkt mij toch een verkeerde instelling van je SMTP server.

Dat is mij inmiddels wel duidelijk, ja. Maar mijn vraag was: welke instellingen moet ik invullen?

Welke error krijg je dan?

Ben je helemaal bij met Updates?
Firewall toestemming?

Foutmelding:

Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de taakverzoeken. Raadpleeg de onderstaande lijst met fouten voor meer details.

Fouten:
De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: pop.kpnmail.nl, server: pop.kpnmail.nl, protocol: POP3, poort: 110, beveiligd (SSL): nee, socketfout: 10053, foutnummer: 0x800CCC0F

Ja, ik ben bij met de updates.
Firewalltoestemming: geen idee. Waar vind ik dat?

Dit lijkt eerder een probleem te zijn met het ophalen van de mail (POP) dan met het versturen. Outlook Express zal eerst contact maken met de POP mail server, dan pas met SMTP, omdat sommige SMTP servers het POP contact gebruiken voor authenticatie.
Volgens http://www.0x800ccc0f.nl/ zou het bijvoorbeeld in je virusscanner kunnen zitten. Je zou de tips die ze daar noemen eens kunnen proberen.

We kunnen zowel niet versturen als ontvangen.

En die problemen met je modem waar ze het over hebben, dat slaat nergens op, want we hebben geen modem.
Wij hebben glasvezelkabel zoals ik al had gezegd en daar is geen modem bij nodig.
En ook hebben we een laptop waar je maar 1 snoertje hoeft te verbinden tussen laptop en stopcontact en dat doen we niet anders als anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan