geen master of slave bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarknessFood

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2006
Hoi, net wat lopen *****n thuis want mn dvd branded deed k*t.
Eerst had ik dr 98 opstaan en daar deed de speler het goed, maar daarna had ik dus xp (pro geloof ik) erop gedonderjaagt. Dat ging goed (is niet moeilijk dus...) totdat ik een dvdtje met bestanden erin wilde doen. Hij deed niks en naaide direct vast als ik naar deze computer ging.
Toen dacht ik bij mezelf "gossie eens kijken of die bij windows 98 wel normaal werkt", en dus de andere harde schijf erin gegooit (ik had xp dus op een andere hd gezet) en hij werkt daar weer wel...
Toen wilde ik ff kijken wat het probleem kon zijn met de dvd brander op xp en dus de andere harde schijf dr in.
Sinsdien wilt de pc van nix weten, bij het opstarten herkent hij geen primary master en slave ( zowel harde schijf en dvd brander )...

Wat kan dit zijn lieve vrinden???

Van alles

Welkom op Helpmij. Zal mijn best doen alle opties te noemen.
Vraag maar als je wat mist.

Bios probleem,
Kabel verkeerd om, dan gewoon omdraaien Let op waar de 1 hoort (is rood). Op de schijf aan de kant van de molex.
Kabel te hard getrokken, nu kapot.
Jumpers niet goed.
HDD live aangesloten, nu kapot
HDD live aangesloten, nu die 12 volt dood.
En tot slot:
Grapje van Bill,
Hij molt zo het een en ander op je schijf, met opzet overigens. Hij wil niet dat jij XP kan overzetten door de schijf in een andere PC te hangen. Hij gebruikt daar allerlei rottige trucjes voor. Dus wees gewaarschuwd.
Overigens hij maakt hem niet kapot, het is altijd mogelijk te formatteren en opnieuw te beginnen.

Eric:thumb:

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij. Zal mijn best doen alle opties te noemen.
Vraag maar als je wat mist.

Bios probleem,
Kabel verkeerd om, dan gewoon omdraaien Let op waar de 1 hoort (is rood). Op de schijf aan de kant van de molex.
Kabel te hard getrokken, nu kapot.
Jumpers niet goed.
HDD live aangesloten, nu kapot
HDD live aangesloten, nu die 12 volt dood.
En tot slot:
Grapje van Bill,
Hij molt zo het een en ander op je schijf, met opzet overigens. Hij wil niet dat jij XP kan overzetten door de schijf in een andere PC te hangen. Hij gebruikt daar allerlei rottige trucjes voor. Dus wees gewaarschuwd.
Overigens hij maakt hem niet kapot, het is altijd mogelijk te formatteren en opnieuw te beginnen.

Eric:thumb:

Dank u en ik voel me erg thuis hiero :)
Maar wat bedoe lej met Live??? Terwijl hij aanstaat of dat dr stroom op staat, want van beiden is geen geval... Jumpertjes staan zoals ze horen te staan ( de windows schijf is master de data schijf waar ik meuk op pleur is de slave ). De zijn wel een paar kabeltjes die dr niet op aangesloten zijn ( das op het moederbord zelf ) en dat is en rood met zwart draadje (als ik het goed heb) maar de groene zitten dr wel in...

Ga er even van uit dat je IDE hebt

De flatcable (geribbeld met een rode ader) is gevoelig voor trekken en kan soms (oude types) verkeerdom er in gezet worden. Dan herkent je bios de schijf niet meer.

Schijven en CD-Rom's hebben voor de voeding een vieraderige molex

En ja live is met de spanning er op.

Probeer eens je bios te resetten:

Spanning er af (uit het stopcontact) , jumper verzetten, 10 seconden wachten, jumper terug zetten, spanning er weer op en booten maar.
Sommige mobo's hebben geen reset jumper (b.v. Gigagyte), dan inplaats van jumper verzetten, batterij er uit, niet met vingers aanraken, en 5 minuten wachten, batterij er weer in etc.

Eric.:thumb:

Laatst bewerkt:
pff, ik ga mn best doen dalijk. Kzit dit ff op mijn stage te regelen :P.
Alvast bedankt voor de info en als ik dr niet uikom zet ik dr weer iets neer :)

Beste DarknessFood.

Je hebt hier ook al een vraag staan over dit onderwerp.
Graag bij één thread blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan