Geen max snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brianpel

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
72
Hallo,

Sinds ik aan het downloaden ben zit mij m'n snelheid al dwars en bij het gamen is mijn ping vaak zo slecht dat ik eigenlijk niet mee kan doen.
Precies weet ik niet hoe het zit met het internet dus ik hoop dat iemand me dat kan uitleggen.
We hebben hier thuis sinds 5 jaar adsl en altijd het zelfde abbonement van xs4all gehad van 29.95 dus 8 mbit. Omdat ik altijd torrent downloade dacht ik de snelheid van andere is gewoon niet zo hoog maar nu ik nieuwsgroepen download via ewaka verwachte ik toch wel de maximale snelheid er uit te pompen. Dit viel vies tegen ik heb max 168 kbps. Ik vind dit erg weinig voor een 8mbit verbinding waar ze opgeven je max rond de 1000 kbps.

Het aanleggen van het internet is door een monteur van xs4all gedaan maar het zit ongeveer zo: We hadden vroeger ( in de tijd van inbellen nog voor het internet) 2 telefoonlijnen, omdat mijn moeder wou bellen en tegelijkertijd bereikbaar zijn. We hebben dus beneden een aansluiting voor de telefoon, en boven waar allebei van die grote telefoonstekkers in kunnen. Wat de monteur heeft gedaan is de contact doos(waar je die 'grote'stekker in kunt stoppen) de spitter aangezet en daar vandaag loopt een kabel naar de modem in de kamer. En de andere(van de telefoon) heeft hij weer teruglaten lopen in die contact doos. (zie foto)Die kabel die vanaf de splitter loopt zit in een stekker en die stekker zit in onze modem.Maar.. uit de kabel komen meerdere draadjes waarvan er maar 2 in de stekker zitten dus maar 2 in de modem(een blauwe en een witte draad)!? De modem is een thomson 546 V6.

Mijn vraag is nu wat moet ik doen om mijn download snelheid hoger te krijgen? Als ik bij mijn vriendin download heb ik 1.7 mbps en bij een vriend 4.8 mbps dus het probleem ligt hier thuis. Afb002.jpgAfb003.jpg
 
Laatst bewerkt:
wow het is wel even een lap teks zeg.
Mischien de volgende keer iets meer enters gebruiken.

Maar goed.
Die telefoonlijn waar de modem op zit?
hoever zit die van de aansluiting waar de lijn binnen komt?

Je zou bij xs4all kunnen vragen welke maximale snelheid ze kunnen garanderen.
Bij adsl is ook de afstand vanaf de wijkcentrale van invloed.

die twee draadjes zijn voor een telefoonlijn genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga ik die afstand na? Dan zal ik dat eerst een controleren

Beter zo trouwens?
 
Ik heb de afstand even gemeten met speedtest.net of is dat niet zo betrouwbaar? die gaf mij deze tabel.

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
2131 Gorinchem-Zusterstraat 4201EL GORINCHEM 0183
2817 Woudrichem 4254EN SLEEUWIJK 0183
3500 Gorinchem-Haarwijk 4205ZR GORINCHEM 0183
4012 Andel Nb 4283HB GIESSEN 0183
4815 Gorinchem-Vuren 4214KW VUREN 0183
6052 Arkel 4241BS ARKEL 0183
6893 Werkendam 4251GE WERKENDAM 0183
6963 Almkerk 4255GW NIEUWENDIJK NB 0183
9177 Giessenburg 3381KT GIESSENBURG 0184
9509 Dussen 4271XA DUSSEN 0416

Beter zo trouwens?
 
Wat ook belangrijk is, is dat je modem niet te ver bij bij het isra punt (punt waar bij jou thuis de verbinding binnen komt) vandaan staat. Dit mag officieel maximaal 3 meter zijn. Het kan opzich wel langer maar dan moet je een hele goede kabel hebben leggen (wat in de meeste huishoudens niet zo is).
Je kan de helpdesk van xs4all bellen en vragen of ze een lijn meting kunnen doen tot jouw modem. Zeg dit er wel bij want als je een gewone lijn meting vraagt dan meten ze tot het isra punt. En daar ligt jouw probleem waarschijnlijk niet.

Ook zou het nog aan de modem zelf kunnen liggen. Een firmware update kan wonderen doen. Je kan deze downloaden op de officiele website van de fabrikant.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
dan ligt het probleem denk ik in die afstand want de splitter zit boven bij ons. (2de verdieping) Op de modem zit al de nieuwste firmware dus daar ligt het probleem niet.
En als ik de splitter verleg naar het israpunt kan ik daar de kabel splitten of moet dit anders?
 
Laatst bewerkt:
Bij de meeste situaties wordt inderdaad de kabel direct geslitst. Het beste is dan ook om je modem daar zo kort mogelijk op aan te sluiten. Vandaar dat de meeste mensen de modem ook in de meterkast hebben staan. Je kan dan een netwerkkabel daarvandaan naar boven leggen.
 
Ik heb net eventjes gekeken in de meter kast en daar komt een kabel met een rode en een blauwe draad omhoog die gesplitst is in twee (dmv een kroonsteentje) en daarvandaag lopen weer twee kabels (waarschijnlijk dus eentje voor boven en eentje naar voor beneden) Kan ik dus voor dat kroonsteentje de splitter doen en dan een draadje (vanaf het punt voor de telefoon op de splitter) naar dat kroonsteentje
 
Ja dat lijkt me wel. Al ben ik zelf nooit zo'n fan van kroonsteentjes in dit soort situaties.
 
Nee ik ook niet maar het is al zo aangelegt. Ik heb net de draden uit 't kroonsteentje getrokken maar de telefoon blijft 't doen. Tenminste hij blijft de kiestoon geven dus ik denk niet dat het het irsa punt is. Kan het ook de box zijn in de kamer waar de telefooningstekker inzit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan