Geen max speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Ik heb een Teac DV-W58E DVD+brander (dell)
Maar als ik met Nero een DVD+R ga branden dan gaat nero niet hoger dan 2.4 speed ipv de 8 speed die de brander kan. Weet iemand hoe dat kan?

waarschijnlijk omdat je DVD schijfjes niet sneller kunnen.....

(kijk ff op het hoesje)

er staat geen max speed op het hoesje.
En hij brande de DVD+RW ook op 2.4 speed.
De DVD+RW is van TDK
De DVD+R is van Nashua

Heeft iemand anders een idee?

Je kunt ervan uitgaan dat Kawouter gelijk heeft. Als er niks op de DVD staat is het waarschijnlijk de laagste snelheid.
Zat erbij de brander niet een oefenschijfje? Die kan waarschijnlijk wel 4x dan. Volgens mij is 8x nog niet uit..
(kan me vergissen)

dus ik heb een 8x brander maar er zijn nog geen 8x schijfjes? Kan ik nero wel een keer op 8x laten branden? Als test? Dus op de max speed van de brander.

Je hebt een test center in nero zitten, doe em es compleet misschien krijg je wat info.
Ik heb net ff gekeken maar 8x is er echt nog niet. Ik heb zelf een lite-on 4x-4x-12x en ik gebruik phillips dvd+rw 4x.
Oja, een gewone voorbespeelde dvd die je in de winkel koopt is een DVD-9 (past 8.5 GB op), lege dvd schijfjes zijn nu allemaal 4.7 (de helft). single layer heet dat.
In het tweede kwartaal van dit jaar komen de eerste dual-layer dvd branders uit, dan kun je dus 8.5 GB kwijt op een schijfje. Moet je wel weer een nieuwe brander kopen, waarschijnlijk. (sommigen zeggen dat de huidige 8x branders mbv een firmware upgrade ook dual kunnen schrijven, ik denk van niet!)

wel 8x brander maar geen 8x dvdschijfjes. Dvd schijfjes gaan nu nog niet tot 8x maar max 4x. (kan ondertussen wel veranderd zijn)

Maar is er geen manier om de brander op max speed te laten branden? Als test?

8x media kopen.

Dat snap ik ook nog. Maar kun je niet proberen om een 2x DVDtje op 4x te branden? Of is dat helemaal niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan