davylenders123
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jun 2010
Heb een code die afdrukt mailt en opslaat.
Als de macro bij de rode gedeelte komt dan krijg ik elke keer een pop up met de vraag.
Bestand bestaat al moet dit worden overschreven.
Dit is altijd ja.
Kan ik iets aan de macro toevoegen dat ik die vraag niet meer krijg en hij gewoon opslaat op aangegeven lokatie ?
Als de macro bij de rode gedeelte komt dan krijg ik elke keer een pop up met de vraag.
Bestand bestaat al moet dit worden overschreven.
Dit is altijd ja.
Kan ik iets aan de macro toevoegen dat ik die vraag niet meer krijg en hij gewoon opslaat op aangegeven lokatie ?
Code:
Sub mailoutlook2()
If vbNo = MsgBox("Ben je wel zeker dat je die mail wil verzenden", vbYesNo) Then Exit Sub
If vbNo = MsgBox("Heb je outlook open staan?", vbYesNo) Then Exit Sub
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
ActiveSheet.Protect Password:="1230", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\Pakketten\Everyone\Transit\Retour Opdrachten\Afgewerkte retouropdrachten\Diverse\aangemelde lijsten" & "\Transit - aanmeldlijst retouren diverse " & Sheets("invulblad").Cells(7, 12).Value & " Doorgestuurd op " & Format(Now, "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls")
With CreateObject("Outlook.Application").createitem(olMailItem)
.To = "test@po.be"
.cc = ""
.Subject = "Aanmeldlijst retouren van diverse " & Format(Now, "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls"
.body = Replace("Klantendienst,##In bijlage de verzamelijst van de retouren van divers die we in transit hebben staan.#Gelieve deze zo snel moggelijk te laten afhalen.##Met Vriendelijke Groeten##Transit medewerker###", "#", vbCr)
.Attachments.Add ThisWorkbook.Path & "\" & ThisWorkbook.Name
.Send
End With
ActiveSheet.Unprotect Password:="1230"
Sheets("invulblad").Select
ActiveSheet.Unprotect Password:="1230"
Range("B20").Select
Selection.ClearContents
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
ActiveWindow.ScrollRow = 11
ActiveWindow.ScrollRow = 10
ActiveWindow.ScrollRow = 9
ActiveWindow.ScrollRow = 8
ActiveWindow.ScrollRow = 6
ActiveWindow.ScrollRow = 5
ActiveWindow.ScrollRow = 3
ActiveWindow.ScrollRow = 2
ActiveWindow.ScrollRow = 1
Range("B12").Select
Sheets("Data").Select
Range("A3:I50").Select
Selection.ClearContents
Range("E1").Select
Selection.ClearContents
Range("J3").Select
Sheets("invulblad").Select
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
[COLOR="#FF0000"]ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("H:\Transit - transit.xls")[/COLOR]
MsgBox "De e - mail is correct verstuurd en de gegevens zijn correct opgeslagen", vbInformation
End Sub