Geen melding meer van nieuwe mail in OE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Ik gebruik Outlook Express, Besturingssysteem XP.
Een merkwaardig fenomeen! Alle geluiden van Skype, Msn en wat dies meer zij, worden ten gehore gebracht. Maar.... het geluid van een nieuwe mail doet het niet meer. Ook kan ik de geluiden in "Geluiden en audioapparaten" in het Configuratieschem niet meer testen. Ik veronderstel dat het niet meer horen van het "nieuwe mail-geluid geen verkeerde instelling van Outlook Express is, want daar is het vinkje is ingevuld bij "geluid weergeven nieuwe mail". Maar wat is het dan wel?

Die vraag leg ik graag aan u voor.

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Bedoel je dat je in geluiden en audioapparaten niets meer kunt instellen?
Geen enkel geluid?

Selecteer eens 1 regel / opdracht waar een speakertje bij staat. Is dan rechts onder (iets uit het midden) een "Play" pijltje aanklikbaar, en hoor je dan iets?

Beste Paul RT

Dank voor uw reactie! Inderdaad is het pijltje onderaan grijs en derhalve niet geactiveerd! Verder laten alle geluiden zich horen zoals in mijn vraag beschreven, behalve dat van de nieuwe mail (bv notify).

Ik verneem graag uw reactie!

Jac Art

"U" :shocked: Ik ben pas 36 hoor :p

Staan er (fout)meldingen bij je apparatenbeheer?
Of bij geluiden en audioapparaten, welk schema staat er in de tab "Geluiden" bij de regel "Geluidschema"?

Dag Paul RT

(Glimlach) In de regel is het zo dat personen die ik niet persoonlijk ken, met u aanspreek. Dat is wellicht iets ouderwets. Maar dat heeft de opvoeding met zich meegebracht. Ik ben (pas) 66 . Ha ha!

Geen alarmeringen bij apparatenbeheer. Twee geluidschema's waaruit ik kan kiezen. Windows standaard en een een eigen schema. Echter beiden geven geen soulaas!

mvg

Jac Art

Kijk bij geluiden en audioapparaten toch eens naar alle andere settings, audio, speakers, hardware etc. Hier en daar eens geavanceerd aanklikken.

Als dit alles niet wil lukken, dan wellicht de geluidskaart de-installeren en dan de pc herstarten.
Nieuwe hardware, nieuwe drivers.

Dear Paul-RT,

Uw eerste suggestie heeft geen resultaten opgeleverd.

Van het tweede heb ik kennis hoe ik dan moet doen. Hoe moet ik een geluidskaart de-installeren? Nooit bij de hand gehad!

Vraagje: Is het overschrijven van XP een oplossing of geeft dat problemen?

Ik kan me voorstellen dat het op afstand moeilijk is om een fout in een andermans pc te identificeren.

mvg

Jac Art

3e alinea wordt bedoeld Van het tweede heb ik geen kennis!!

Herinstalleren is mijn allerlaatse optie.
En zover ben ik nog lang niet.

Ga naar apparatenbeheer, en klik op "Besturing voor geluid, video en spelltjes".
Rechter klik, "Installatie ongedaan maken".
Dan de pc herstarten.
Er zal nieuwe hardware worden gevonden.
Wellicht werkt het geluid weer.

Geen melding meer van nieuwe email in OE

Dear Paul RT

Eergister was ik niet in de gelegenheid en gister lag KPN-internet er uit, Derhalve vandaag pas een reactie.

Wellicht werkt het geluid dan weer, schreef u in het voorgaan de bericht. Helaas is dat niet het geval.
Ik kon, wat het geluid betreft, twee zaken uitschakelen. Namelijk Realtek High Devinition Audio en USB audioapparaat. Na het opnieuw opstarten gaf dit echter geen soelaas. Helaas!

Het lijkt mij een moeilijke zaak, vooral op afstand, om dit op te lossen. Zou het wat met register hebben te maken?

Ik verneem graag uw volgende stap, al lijkt mij het opnieuw installeren van XP ook geen logische oplossing.

Jac Art

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan